واحدهای صنفی مکلف به نصب قیمت روی کالا؛ پایان فصل افزایش قیمت‌ها

عمومی

عباس تابش (رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) در جمع خبرنگاران گفت:

«با توجه به اینکه قوانین زیادی برای شفاف‌سازی شبکه‌های تامین و توزیع کالا در کشور وجود دارد، واحدهای صنفی مکلف هستند قیمت را روی کالا نصب کنند. فروشنده باید به خریدار فاکتور فروش بدهد و این حق مسلم هر مشتری است.»

تابش افزود: «برای اینکه این ابهامات برطرف شود، درج قیمت تولید کنندگان روی کالا در دستور کار قرار گرفته‌است و از تولیدکنندگان درخواست کردیم این عدد را روی کالا بزنند.»

عباس تابش با اشاره به محاسبات مالیات از سوی سازمان مالیاتی بر اساس همین عدد از رشد قیمت توزیع 120 درصدی 84 هزار قلم کالا در کشور گفت و ادامه داد: «با درج قیمت از سوی تولید کنندگان روی کالا، دیگر قیمت توزیع افزایش نخواهد داشت و هیچ سوءاستفاده‌ای نخواهد شد و در این صورت خود مردم هم مطالبه‌گر هستند.»

به گفته تابش، هیچ کالای مصرفی نباید بالای 30 درصد قیمت تولید به فروش برسد و خود مردم قیمت‌ها را کنترل می‌کنند.

عباس تابش شفاف‌سازی اطلاعات را نظارت معنا کرد و اضافه کرد: «این سیستم، مردم را ناظر بر خرید خودشان می‌کند. مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند گزارشات خود را به سامانه وزارت صمت و سامانه ادارات صمت در استان‌ها به شماره 124 گزارش کنند.»

گفتنی است تابش هر نوع تفاوت قیمت فروش کالا طی ماه‌های پیش‌رو را مربوط به اختلاف قیمت درج شده از سوی تولید کننده بر روی کالاهای سابق و جدید خواند.

باید دید یا اینهمه، باز هم شاهد مغایرت قیمت فروش کالاهای مصرفی با قیمت درج شده از سوی تولیدکنندگان بر روی آن‌ها خواهیم بود یا این تکلیف پایانی بر فصل افزایش قیمت‌ها خواهدبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010