یک قدم تا تقویت احتمال توافقات

عمومی

علی باقری‌کنی در توییتر خود نوشت:

«بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم؛ اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ‌چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته، لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا‌رسیده است.»

این توییت از مذاکره‌کننده ارشد ایران در حالی منتشر شد که آخرین توییت او به مدتی قبل بازمی‌گردد و می‌تواند به نوعی نشان از پیشرفت در مذاکرات باشد.

باقری‌کنی افزود: «زمان تصمیم‌گیری طرف‌‌‌های مذاکراتی فرارسیده و بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌‌‌ایم.» این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از پیشرفت قابل‌توجه مذاکرات در هفته گذشته در وین گفت.

خبرگزاری رویترز هم در فضای تایید پیشرفت و رسیدن طرفین به توافق در گزارشی به گمانه‌زنی درخصوص جزئیات توافق پرداخت. گزارشی که ایران آن‌ را فضاسازی غیر‌واقعی برای موفق‌‌‌نمایی غرب در مذاکرات ارزیابی کرده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تاکید بر این جمله «در یک مقطع تعیین‌کننده در مذاکرات وین قرار داریم» و در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار کرد:

همچنان بر این باوریم که بازگشت متقابل به برجام بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است. دست‌‌‌کم در مونیخ انتظار دیدار میان وزیران امورخارجه دو کشور را ندارم اما چیزی که می‌توانم بگویم و همواره نیز گفته‌‌‌ایم، این است که به اعتقاد ما گفت‌‌‌وگوهای مستقیم میان ایران و ایالات‌متحده در وین به نفع ما خواهد بود.

محمود عباس‌زاده مشکینی (سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی) اما با اشاره به آخرین روند مذاکرات برجامی ایران و طرف‌های غربی، گفت:

گزارشاتی که به نمایندگان رسیده است نشان می‌دهد که مذاکرات در مسیر خوبی پیش‌ می‌رود. برای رسیدن به توافق هنوز چند مساله اساسی باقی مانده است و اگر این مسائل حل نشود رسیدن به توافق به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

دور هشتم مذاکرات از روز ۱۹ بهمن ماه در پایتخت اتریش از سر گرفته شده و کماکان در سطوح مختلف در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010