دانستنی‌های خودرو چری- تیگو 8 پرو

عمومی

همه آنچه باید درباره خودرو تیگو 8 پرو بدانید

خودرو چری تیگو 8 (بزرگ‌ترین ورژن از مدل تیگو) برای اولین بار زمستان 1396 رونمایی شد. این خودرو می‌تواند همزمان 7 سرنشین را حمل کند و تا امروز در کشورهای چین، برزیل، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و روسیه رونمایی شده‌است.

انگار قرار است این نسخه از چری تیگو 8 که مدل پرو (pro) آن است، با ورود خود مانع از خودنمایی سایر خودروهای کراس اوور در کشور شود. این خودرو مهر ماه 1400 به عنوان محصول برتر مدیران خودرو به بازار معرفی شد.

دانستنی‌های خودرو چری- تیگو 8 پرو

معرفی خودرو چری- تیگو 8 پرو

اگر نسل اول تیگو 8 از برند چری در سال 2020 را به خاطر داشته باشید، تنها کافی است نسخه فیس لیفت این مدل را تصور کنید تا تصویر تیگو 8 پرو در ذهن‌تان شکل بگیرد.

مشخصات ظاهری خودرو چری- تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو به لحاظ ابعاد و مشخصات ظاهری، در کلاسی مشابه کلاس هیوندا سانتافه است. چراغ‌های اصلی این خودرو دارای قابی کوچک، تکنولوژی LED و AFS (چرخش چراغ در پیچ‌ها) و هم‌جوار با یک جلوپنجره بزرگ است. ورودی‌های بزرگ هوا در طرفین سپر این خودرو از دیگر هوشمندی‌های طراحی ظاهری آن است. در معرفی تیگو 8 پرو از همه مهمتر خروجی‌های کرومی رنگ اگزوزی است که در کنار رینگ‌های 18 اینچی صرفا برای جلوه زیباتر این خودرو به کار رفته‌است و اگزوز اصلی خودرو زیر بدنه سمت راست آن قرار دارد. آینه‌های جانبی پرو نیز به صورت تاشو و برقی است. تیگو 8 پرو همچنین دارای سنسورهای نور و باران و سنسور پارک جلو است.

دیگر امکانات خودرو تیگو 8 پرو

  1. سقف پانوراما با مساحت 1.17 مترمربع
  2. آینه وسط ضد انعکاس نور
  3. سیستم صوتی سونی
  4. لیور برقی
  5. شیفتر پشت فرمان (با کارایی تعویض دنده)
  6. ترمز پارک برقی و اتو هلد
  7. کول باکس در کنسول میانی
  8. شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  9. تنظیم برقی صندلی‌های جلو
  10. گرم‌ و سردکن صندلی‌ها
  11. تهویه مطبوع 3 نقطه‎‌ای
  12. ایربگ
  13. سیستم پایش باد تایرها

مقایسه خودرو تیگو 8 پرو با سایر خودروهای مشابه بازار

دانستنی‌های خودرو چری- تیگو 8 پرو

ابعاد خودرو چری- تیگو 8 پرو

طول:  ۴۷۲۲ میلی‌متر

 عرض: ۱۸۶۰ میلی‌متر

 ارتفاع: ۱۷۴۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2710 میلی متری

وزن: بیش از 1.5 تن

طراحی داخلی خودرو چری- تیگو 8 پرو

گرچه طراحی خودروهای چینی، علی الخصوص طراحی اتاق این خودروها چنگی به دل نمی‌زند و برای معرفی خودروهای شگفت‌انگیز، بهتر است سراغ سایر خودروهای خارجی رفت، اما اگر می‌خواهید فضایی کابینی به سبکی لوکس و اروپایی را تجربه کنید، خودرو تیگو 8 پرو شما را مهمان این تجربه بی‌نظیر می‌کند.

دانستنی‌های خودرو چری- تیگو 8 پرو

فرمان دی کات

فرم فرمان تیگو پرو به شکلD  کات (ته صاف) می‌باشد و فضای پشتی آن با یک صفحه نمایشگر بزرگ دیجیتالی طراحی شده‌است. از طریق این نمایشگر می‌توان به اطلاعاتی همچون سرعت، دور موتور و دیگر موارد مهم و کاربردی خودرو دست یافت.

نمایشگر سرگرمی

حین معرفی خودرو پرو بهتر است به قابلیت نصب شده در قسمت بالایی این خودرو که چسبیده به صفحه کیلومتر آن است یعنی یک صفحه نمایشگر سرگرمی نیز بپردازیم. کلیدهای لمسی این خودرو از دیگر امکانات جذاب و تسهیل‌گر برای مشتری به حساب می‌آید.

قطعات خودرو چری- تیگو 8 پرو

موتور: چهار سیلندر 1.6 لیتر

قدرت: 197 اسب بخاری

گشتاور: 290 نیوتن متری

جعبه دنده: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه

مصرف سوخت شهری: 8.6 لیتر

مصرف سوخت برون شهری: 5.7 لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: 6.8 لیتر

دانستنی‌های خودرو چری- تیگو 8 پرو

چرا تیگو 8 پرو؟

از میان ویژگی‌های گفته شده، یکی از آن‌ها تیگو ۸ پرو را از سایر موارد مشابه خود متمایز می‌کند و آن کیفیت و امکانات ایمنی و سطح هوشمندی این خودرو است. جالب اینکه، این خودرو از نخستین خودروهای هوشمند مجهز به سیستم ایمنی adas در بازار است. adas  و یا همان Advanced driver-assistance systems نوعی سیستم هوشمند همیار راننده از نوع پیشرفته است که با استفاده از اطلاعات گرد آمده از سوی رادارهای مختلف خودرو، فرایند رانندگی را ایمن‌تر می‌سازد. علاوه بر این، سیستم adas مزایای ایمنی دیگری را نیز شامل می‌شود، از جمله:

  • BSD  و یا رادار نقطه کور

این بخش از خودرو با استفاده از فعال‌سازی سیستم نظارت بر نقاط کور راننده از جمله سیستم هشدار برخورد درب خودرو با اشیای بیرونی هنگام باز شدن درب (سیستم ارسال هشدار یا آلارم باز‌کننده درب خودرو)، سیستم هشدار دهنده نزدیک شدن و یا امکان برخورد سایر خودروها به قسمت عقبی اتومبیل، سبب افزایش ایمنی سفر با تیگو 8 پرو می‌شود.

  • LCA و یا سیستم پیش‌بینی تصادف با تغییر لاین

همانطور که از نام این سیستم پیداست، همزمان با قرارگیری خودرو در یک ترافیک جانبی و یا عقبی، با استفاده از پیش‌بینی زودهنگام، از هر گونه خطر ناشی از احتمال برخورد خودرو با سایر خودروهای موجود در لاین‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

  • RCTA  و یا رادار تصادف از عقب

در صورت احتمال برخورد خودرو با محیط حین دنده عقب و یا مورب، آلارم هشدار توسط این رادار روشن می‌شود.

  • LDW   و یا سیستم هشدار خروج از لاین

سیستم هشدار خروج و یا انحراف از لاین جاده

  • LKA  و یا سیستم کمکی حضور در لاین

این سیستم با هدف پشتیبانی راننده از طریق کنترل مداوم فرمان الکترونیکی، موجب راندن بین خطوط می‌شود. به این خاطر راننده با سهولت و امنیت خاطر بیشتری رانندگی می‌کند. با اینهمه اما، نباید این قابلیت را مشابه سیستم رانندگی خودکار دانست و تنها به‌عنوان یک سیستم امنیتی خودرو کاربرد دارد.

  • ACC  و یا کروز کنترل هوشمند تطبیقی

این سیستم در عین حفظ سرعت تعیین‌شده، امنیت فاصله زمانی با خودروهای جلویی را نیز کنترل می‌کند.

  • TJA  و یا سیستم کمکی حرکت در ترافیک

اگر با سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت مسافر جاده‌ای هستید که خیابان‌اش خط‌کشی‌های استانداردی دارد، این سیستم تیگو 8 به کارتان می‌آید و می‌تواند حرکت خودرو شما را در بین خطوط کنترل کند.

  • ICA  و یا سیستم کمکی کروز هوشمند

رانندگی در مسیری با علامت‌گذاری و سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، امکان استفاده از این سیستم برای کنترل خودرو در لاین خود را فراهم می‌آورد.

  • IHC  و یا سیستم کنترل هوشمند نور بالا

اگر عادت به خاموش و روشن کردن به موقع چراغ‌های جلویی خودرو خود ندارید و اکثر اوقات فراموش می‌کنید چراغ‌های خودرو را روشن و یا خاموش کنید، این سیستم تیگو پرو به کمک شما می‌آید.

  • FCW  و یا رادار تصادف از جلو

این سیستم خودرو تیگو 8 پرو مخصوص رانندگانی است که نسبت به ترافیک حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهند. هنگام نزدیک شدن به ترافیک و یا یک خودرو (از جلو)، در قدم اول یک پیش هشدار و در مراحل ادامه دار، آلارمی مداوم به صدا در می‌آید.

  • AEB  و یا ترمز اضطراری خودکار

گاهی پیش می‌آید که خودرو در وضعیت مناسبی قرار ندارد و راننده احتیاط کافی برای رهایی از این وضعیت خطر آفرین به خرج نمی‌دهد، در این صورت با تداوم عدم واکنش راننده نسبت به هشدارها، خودرو با استفاده از این سیستم به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010