کشاورزان از بلاتکلیفی خارج می‌شوند

عمومی

تراکتور از اقلام مشمول قیمت‌گذاری بوده و شرکت تراکتورسازی مکلف به دریافت قیمت مصوب از این ستاد، پیش از فروش است که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اعلام شده‌است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این‌که قیمت‌گذاری تراکتور مشمول مصوبه تنظیم بازار شد، گفت:

«بدین‌ترتیب کشاورزان از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.»

کشاورزان از بلاتکلیفی خارج می‌شوند

عباس تابش در دیدار با مدیران شرکت صنعتی تراکتوسازی ایران افزود: «براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، تراکتور جزو اقلام مشمول قیمت‌گذاری بوده و شرکت تراکتورسازی مکلف است قبل از فروش، قیمت مصوب را از این ستاد دریافت کند. در قیمت‌گذاری دستوری بدون بررسی مستندات مالی تصمیم‌گیری می‌شود، اما در قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار تمامی مستندات و بهای تمام‌شده کالا احصا، سود متعارف محاسبه و قیمت نهایی اعلام می‌شود.»

کشاورزان از بلاتکلیفی خارج می‌شوند

وی با تاکید بر این‌که بر اساس قانون، خودروهای زراعی و ماشین‌آلات کشاورزی باید به بهای تمام‌شده فروخته شوند، گفت:

«قیمت‌گذاری تراکتور نیز براساس ضوابط صورت‌های مالی حسابرسی‌شده صورت می‌گیرد. براساس آخرین اطلاعات ما به استناد مکاتبه‌ای از جهاد کشاورزی، به‌تازگی کشاورزان برای تحویل تراکتور به تراکتورسازی معرفی نمی‌شوند که این موضوع مثبتی برای کشاورزی کشور محسوب نمی‌شود. از اول دی‌ماه به دلیل بلاتکلیف‌بودن قیمت تراکتور عملا سازمان‌های جهادکشاورزی کشاورزان را برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور به بانک‌های عامل معرفی نمی‌کنند. با دستور وزرای صمت و کشاورزی و تعامل فی مابین، حل این معضل جزو اولویت های ما قرار داشته است و امیدواریم تا پایان سال مشکل معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات از بانک حل‌وفصل شود.»

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی (صابر پرنیان) نیز وجود صنعت تراکتورسازی را مایه غرور و غیرت آذربایجان دانست و گفت: «با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و ارتقای فناوری در این مجتمع در مسیر حمایت و حفاظت از این سرمایه ملی حرکت خواهیم کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010