3 محصول ارزشمند جهت سرمایه گذاری در صنعت فولاد

عمومی

در چه بازاری سرمایه گذاری کنیم تا بیشترین سودآوری را داشته باشیم؟! شاید افراد کمی به سرمایه گذاری در صنعت فولاد فکر کنند! اما آیا می دانستید که با سرمایه گذاری روی محصولات فولادی سود زیادی به دست خواهید آورد؟!

سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد روشی است که هم ارزش پول شما را حفظ می‌کند و هم به مرور زمان سرمایه‌تان را رشد می‌دهد. پیدا کردن بهترین بازار برای سرمایه یکی از مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران است. بسیاری از افراد با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا نیستند، مثلا نمی‌دانند خرید محصولات فولادی روشی برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری است. در این مقاله محصولاتی که برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری مناسب هستند را معرفی می‌کنیم و درباره قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق آهن صحبت خواهیم کرد.


بهترین زمان برای سرمایه گذاری

به طور کلی زمان حال بهترین زمان برای ورود به بازار سرمایه است. ارزش پول ملی ایران روز‌به‌روز کم‌تر می‌شود. گاهی اوقات هم شوک‌های اقتصادی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به یکباره قیمت همه چیز چند برابر می‌شود. در چنین شرایطی بهترین راهکار برای محافظت از دارایی‌ها این است که به جای نگهداری پول نقد یا سپرده در حساب‌های بانکی، محصولی خریداری کنید که ارزش آن کم نمی‌شود و قیمت آن مطابق با نرخ روز بالا می‌رود.
قیمت محصولات صنعت فولاد هم مانند محصولات سایر بازارهای سرمایه و صنعت نوسان‌های بسیاری دارد. به‌طور‌کلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که روز بعد قیمت یک محصول فولادی چقدر خواهد بود و قرار است کاهش پیدا کند یا روند افزایشی دارد. به‌همین‌دلیل اگر بخواهید منتظر فرصتی بمانید که قیمت روزانه محصولات در پایین‌ترین سطح ممکن باشد تا وارد بازار شوید، ممکن است مدت‌ها درگیر قیمت‌های روزانه بمانید. به یاد داشته باشید سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد یک فرایند بلند مدت است و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام ورود به بازار باید به آن توجه کنید این است که ارزش سرمایه‌تان در بلند مدت رشد کند.


چالش‌هایی که ممکن است در سرمایه گذاری‌ها با آن‌ها مواجه شوید

سرمایه گذاری در هر بازاری یک ریسک است، اما شما می‌توانید درصد ریسک خود را تعیین کنید. در ادامه به چالش‌هایی که پیش روی سرمایه‌گذاران صنعت فولاد وجود دارد، اشاره می‌کنیم.
·        ممکن است روند قیمت در کوتاه مدت نزولی باشد و ارزش سرمایه شما کم شود.
·        برای سودآوری باید صبور باشید و سرمایه خود را برای مدتی دست نخورده نگه دارید تا ارزش آن بیشتر شود.
·        افرادی که سرمایه کلانی در این حوزه ذخیره می‌کنند، باید مالیات بپردازند.
·        ممکن است قوانین و شرایط اقتصادی قیمت آهن و فولاد را تحت تأثیر قرار دهد.
البته به طور کلی سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد نسبت به بازارهای مالی ریسک کم‌تری دارد، زیرا محصولات فولادی کالاهای مصرفی بازار هستند و همیشه ارزش دارند. محصولات فولادی کارخانه‌های ایرانی در داخل و خارج کشور خرید و فروش می‌شود و این موضوع بازار را پایدار نگه می‌دارد.


سرمایه گذاری در کدام صنعت را تجربه کرده‌اید؟! مسکن، دلار، خودرو و یا شاید آهن آلات

سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها متداول‌تر هستند. بسیاری از مردم ایران روش‌هایی مثل خرید مسکن، دلار، خودرو یا سهام بازار بورس را به عنوان سرمایه‌گذاری می‌شناسند. بسیاری از آن‌‌ها نمی‌دانند می‌توان محصولات فولادی و آهن آلات را هم به عنوان سرمایه خریداری کرد.

شرایط اقتصادی ایران باعث شده است که همه مردم فارغ از تخصصی که دارند وارد بازارهای مختلف شوند و برای تبدیل پول نقدشان به دارایی که ارزش آن کم نمی‌شود، تلاش کنند. عدم تخصص آن‌ها نتیجه‌ای جز ضرر و ایجاد نوسان‌های غیر مفید در بازار نیست. به عنوان مثال زمانی که همه مردم دلار می‌خرند، حباب ایجاد می‌شود و قیمت به شیوه‌ای غیرمنطقی افزایش پیدا می‌کند.
انتخاب روش سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر شخصی می‌گیرد. هر روش ریسک‌ها و مزیت‌های منحصر به فردی دارد و نکته مهم این است که فرد با دانش درباره محصولی که به عنوان سرمایه خریداری می‌کند، وارد بازار شده باشد.


با خرید آهن آلات سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

خرید آهن آلات می‌تواند یک روش برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری باشد، اما به شرطی که آگاهانه و با مدیریت انجام شود. اگر افرادی در بازار وجود داشته باشند که محصولات آهنی را می‌خرند و فقط در انبار نگهداری می‌کنند تا بعد از افزایش قیمت آن‌ها را بفروشند، بازار دچار نوسان‌های کاذب می‌شود. از طرف دیگر احتمال اکسید شدن آهن‌آلات در شرایط نامساعد وجود دارد و در نهایت نه مصرف‌کننده از این محصولات سود می‌برد و نه سرمایه‌گذار.
سرمایه گذاری در صنعت فولاد به تجارت نیاز دارد، یعنی شما باید بتوانید محصولات آهنی را خرید و فروش کنید و مدیریت سرمایه را بدانید. با این کار می‌توانید ارزش پولتان را حفظ کنید و سود به دست آورید. افرادی که چند تن آهن خریداری می‌کنند، آن‌ها را چند ماه تا چند سال نگه می‌دارند و سپس می‌فروشند، کاری جز بر هم زدن نظم بازار و ایجاد حباب قیمتی انجام نمی‌دهند.


سرمایه گذاری روی کدام محصولات فولادی سود بیشتری همراه دارد؟

یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در صنعت فولاد، تنوع محصولات است. با وجود اینکه همه محصولات آهنی هستند و قیمت آن‌ها با توجه به قیمت آهن تعیین می‌شود، اما باز هم نوسان آن‌ها متفاوت است. بنابراین می‌توانید تجارت کنید و ظرفیت‌های مختلفی از محصولات گوناگون بخرید. در نتیجه هم سود به دست می‌آورید، هم ارزش سرمایه‌تان را حفظ می‌کنید و هم به بازار کمک خواهید کرد. در ادامه سه محصول سودآور در صنعت فولاد را معرفی می‌کنیم.


میلگرد

میلگرد یکی از مصرفی‌ترین آهن آلاتی است که در بازار ایران وجود دارد و علاوه بر ساخت‌و‌ساز در صنایع دیگر هم کاربرد دارد. کارخانه‌های مختلفی در ایران این محصول فولادی را تولید می‌کنند. محصولات برخی از آن‌ها در بازار ایران فروخته می‌شود و برخی دیگر صادرات هم دارند. قیمت میلگرد امروز همیشه مطابق با نرخ روز بازار است و ارزش سرمایه‌ای که برای آن صرف شده است را حفظ می‌کند و سودآوری هم دارد. به همین دلیل یک محصول مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار فولاد محسوب می‌شود.


طبق نظر کارشناسان آهن پرتال:

“باتوجه به گسترش طرح‌های مقاوم‌سازی سازه‌ها و استفاده از میلگرد در پروژه‌های مختلف، کیفیت و قیمت میلگرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد. اطلاع کامل از قیمت روز میلگرد و زمان درست برای خرید آن، نقش پررنگی در کاهش هزینه‌های ساخت هر سازه‌ای خواهد داشت. تغییرات قیمت میلگرد امروز، به نوسان قیمت شمش آهن، نرخ ارز و حمل‌ونقل وابسته است. از پرکاربردترین میلگرد‌های تولیدی، می‌توان به میلگردهای سایز 14، 16 و 18 اشاره کرد که به‌طور گسترده در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.”


تیرآهن

تیرآهن محصول مصرفی دیگری در صنعت فولاد و آهن آلات است. مصرفی بودن یک محصول نشان می‌دهد که همیشه در بازار برای آن تقاضا وجود دارد و سرمایه‌گذاران هنگام فروش دغدغه‌ای بابت کمبود مشتری نخواهند داشت. تیرآهن‌ها اندازه مختلفی دارند و می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، آن‌ها را در تناژ مورد نظر تهیه کنید.

با وجود اینکه قیمت تیرآهن هم قابل پیشینی نیست، اما با استفاده از جدول قیمت تیرآهن امروز می‌توان از روند کنونی و روزهای قبل آن مطلع شد. در اغلب موارد روندهای قیمت به صورت طبیعی نوسان دارند، اما گاهی اوقات هم بخاطر رویدادهای خاص روند‌ها دچار تغییرات ناگهانی و بزرگ می‌شوند.


طبق نظر کارشناسان آهن پرتال:

“خرید به موقع و پیدا کردن بهترین قیمت تیرآهن نقش بزرگی در ضرر و زیان پروژه‌های مختلف خواهد داشت. در نتیجه یک خرید سودمند و مطمئن با اطلاع از قیمت روز تیرآهن انجام می‌شود. شناخت سایزهای پرطرفدار این محصول مثل تیرآهن 12، 14، 16 و 18 و آگاهی از کاربرد هر کدام از آن‌ها فرآیند خرید را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.”


ورق آهن

سومین محصول مناسب برای سرمایه‌گذاری ورق آهن است. این محصول هم در صنایع مختلف کاربرد دارد و در کارخانه‌های مختلف ایران تولید می‌شود. قیمت ورق آهن کارخانه‌های مختلف تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد، اما از آنجایی که هرکدام از کارخانه‌ها در شهر خاصی قرار دارند و هزینه بار با خریدار است، توصیه می‌شود ورق آهن را از تولیدکننده‌ای نزدیک به محل نگهداری خریداری کنید.


کارشناسان آهن پرتال بر این باور هستند که:

“با توجه به مصرف بالای ورق آهن سیاه 2، 3، 6 و 8 در صنایع مختلف استفاده از روش نوردکاری سرد یا روش‌های مشابه اصلا به صرفه نبوده، از این رو با استفاده از روش نوردکاری گرم قیمت ورق آهنی بسیار کاهش یافته و به صرفه بوده؛ در نهایت با توجه به مناسب بودن قیمت ورق آهن سیاه، تقاضا برای این محصول بسیار بالا بوده و همین امر باعث اهمیت فراوان قیمت ورق سیاه شده است.”


سخن پایانی

در این مقاله روش جدیدی برای حفظ ارزش دارایی‌‌ها و سودآوری معرفی کردیم. مجموعه آهن پرتال به صورت تخصصی در زمینه ارائه اطلاعات درباره قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق آهن فعالیت می‌کند. به کمک این وب سایت می‌توانید اطلاعاتی که برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد نیاز دارید را بررسی و بهترین محصول را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010