عجیب‌ترین جزایر در جهان

عمومی

به گزارش مزایده مناقصه، نگاهی داریم بر عجیب ترین جزایر دنیا؛

1- جزیره پُوِگلیا به انگلیسی ( Poveglia Island ): یکی از ۱۶۶ جزیره کوچک تالاب ونتزیا است که در سواحل شرقی شمال ایتالیا قرار دارد. گذشته مخوف این جزیره، آن را ترسناک تر از سایر نقاط ایتالیا کرده‌است.

شیوع طاعون در ایتالیا

بعد شیوع طاعون در ایتالیا، ابتدا از این جزیره برای بازرسی و معاینه مسافران و کشتی‌هایی استفاده می‌شد که قصد ورود به ونیز را داشتند و از سال ۱۷۹۳ میلادی تا سال ۱۸۱۴ میلادی، از پوگلیا برای قرنطینه کردن مبتلایان به طاعون و سایر بیماری‌ها استفاده شد و ده‌ها هزار نفر از بیماران با رنج و درد زیاد و بدون هیچ‌گونه رسیدگی و درمان، در این جزیره جان باختند.

طبق اظهارات، نیمی از خاک این جزیره خاکستر اجساد افرادیست که در آن‌جا مرده‌اند.

تأسیس بیمارستان روانی

در سال ۱۹۲۲ میلادی، یک مرکز روانی در پوگلیا تأسیس شد و بعدها داستان‌هایی درباره شکنجه و انجام   آزمایش‌های دردناک بر روی بیماران روانی در این بیمارستان بر سر زبان‌ها افتاد.

این مرکز در سال ۱۹۶۸ تعطیل شد و از آن به بعد جزیره برای همیشه متروکه باقی ماند.

 

2- جزیره سنتینل شمالی: جزیره‌ای از مجمع‌الجزایر آندامان و نیکوبار در خلیج بنگال است. سنتینل شمالی در قسمت غربی بخش جنوبی جزیره آندامان جنوبی واقع شده‌است. این جزیره کوچک که از بخش اصلی آندامان کبیر جدا افتاده با آب‌سنگ‌های مرجانی احاطه شده و فاقد بندر است. این سرزمین سکونتگاه سنتینلیها، گروهی بومیان در انزوای خودخواسته است که اغلب با توسل به زور از انزوای محافظت شده خود در بربر دنیای خارج دفاع کرده‌اند. «قانون حمایت از قبایل بومی جزایر آندامان و نیکوبار۱۹۵۶ سفر به جزیره و هر گونه نزدیک‌تر شدن بیش از پنج مایل دریایی (۹٫۲۶ کیلومتر) را ممنوع می‌کند تا از ابتلای جامعه قبیله‌ای به بیماری‌های خارجی که نسبت به آنها مصونیت اکتسابی ندارند، جلوگیری کند. این منطقه توسط نیروی دریایی هند تحت نظارت قرار دارد.

جمعیت ساکنان این جزیره بین ۵۰ تا ۴۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. سنتینلی‌ها از هر گونه ارتباط با مردمان دیگر دوری نموده و جزء آخرین مردمانی هستند که با دنیای مدرن ارتباطی نداشته‌اند. دانشمندان تخمین می‌زنند که سنتینلی‌ها به دلیل دوری از تمدن حدود ۶۰٬۰۰۰ سال از تمدن عقب هستند. سکنه این جزیره با تهدید بالقوه بیماری‌های عفونی که در مقابل آن‌ها ایمن نیستند و نیز خشونت مزاحمان روبرو هستند بنابراین دولت هندوستان کل جزیره را که تقریباً به اندازه جزیره لاوان می‌باشد و آب‌های اطراف آن تا سه مایل از جزیره را منطقه ممنوعه اعلام کرده‌است.

 

3- جزیره Gaiola: در نواحی جنوبی ایتالیا شهری به اسم ناپل هست که در چند متری یکی از ساحل هایش جزیره ای کوچک و در عین حال عجیب قرار دارد،جزیره Gaiola ویژگی عجیبی که این جزیره دارد باعث شده تا به آن لقب نفرین شده بدهند!

جزیره Gaiola یکی از جزیره های کوچک ناپل ایتالیاست که در خلیج ناپل در قلب پارک زیر آبی Gaiola قرار دارد، پارکی که یک منطقه محافظت شده ی ۲۴ هکتاری است. این جزیره از دو جزیره کوچک آرام و خیره کننده تشکیل شده که در مرز جنوبی محله مسکونی پوسیلیپو قرار دارند. جزیره درست در ۳۰ متری ساحل است برای همین همه می توانند به راحتی و با سوار شدن بر یک قایق کوچک به آن برسند. یکی از این جزیره های کوچک کاملا غیر مسکونی است و کسی در آن زندگی نمی کند اما در آن دیگری یک ویلای بزرگ و لوکس قرار دارد. این دو جزیره کوچک، چند متری از هم فاصله دارند و برای اتصال آن ها یک پل بر روی جزیره ساخته شده است، پلی باریک که درست شبیه یک قوس طبیعی این دو جزیره کوچک را به هم وصل می کند.

در خط ساحلی پوسیلیپو  حفره های غارمانندی هست که به آنها cavea به معنی غار کوچک می گویند همین کلمه را اگر بخواهیم با لهجه افراد این ناحیه تلفظ کنیم به کلمه Caviola می رسیم برای همین به این جزیره Gaiola  می گویند. با این حال در ابتدا به این  جزیره کوچک  Euplea  می گفتند چون کمک می کرد تا کشتی ها بتوانند به راحتی جهت یابی کنند. در این جزیره در گذشته بناهای زیادی وجود داشت که یکی از آن ها عبادتگاه کوچکی به اسم ونوس بود. ویرانه های زیادی از زمان رومی ها در این جزیره به جای مانده که امروز به زیر آب رفته اند و به زیستگاه جانوران آبزی تبدیل شده اند. بعضی ها می گویند ویرژیل، شاعر کلاسیک رومی در همین خرابه ها آموزش دیده است

در اوایل قرن ۱۹، کسی به اسم ویزارد که تارک دنیا شده بود در این جزیره زندگی می کرد. چند وقت بعد در این جزیره ویلایی لوکس ساخته شد تا کسی که این جزیره را می خرد در آن زندگی کند. کسانی که این جزیره را می بینند شاید فکر کنند که اینجا جایی مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی است اما با این حال، حرف و حدیث های زیادی درباره این جزیره وجود دارد و مردم محلی آن را نفرین شده می دانند!  دلیل آن هم این است که هر کسی که در این ویلا زندگی می کند به مرگ زودرس دچار می شود.

گرفتاری ها و بلاهای این جزیره از حوالی سال ۱۹۲۰ شروع شد در این زمان یکی از ساکنان جزیره در حالی که به قتل رسیده و در یک قالیچه پیچیده شده بود پیدا شد. از این ماجرا چند روز بیشتر نگذشته بود که همسر این مرد هم در دریا غرق شد. بعد از چند وقت یک شخص آلمانی این ویلا را خرید و خیلی زود در اثر سکته قلبی در همین جزیره مرد. همین سرنوشت برای صاحب بعدی این ویلا اتفاق افتاد او هم چند وقت بعد در یک بیمارستان روانی خودکشی کرد و به زندگی اش پایان داد

خود این جزیره متعلق به شخص پولداری به اسم «جیانی آنیلی» بود، او به عنوان مدیر شرکت اتومبیل سازی فیات چند وقت بعد از خرید این جزیره اتفاق ناگواری را تجربه کرد:  خودکشی پسرش! این خودکشی احتمالا بی ربط به این جزیره و اتفاق های شوم آن نبوده است البته به نفرین شده بودن این جزیره وقتی ایمان می آورید که بدانید بعد از مرگ این پسر، برادرزاده «جیانی آنیلی» مدیریت شرکت فیات را بر عهده گرفت اما او هم خیلی زود در اثر یک سرطان نادر در سن ۳۳ سالگی در گذشت. صاحب دیگر این جزیره مولتی میلیاردی به اسم «پل گتی» بود که همین که این جزیره را خرید نوه اش ربوده شد. آخرین صاحب این جزیره هم بعد از اینکه شرکت بیمه اش ورشکسته شد به زندان افتاد.

به خاطر همه این اتفاق های شومی که بر سر صاحبان ویلا و خود این جزیره افتاده امروز دیگر کسی جرئت خرید این جزیره را ندارد برای همین هم هست که این ویلا مدت هاست که متروک و بدون صاحب رها شده است.

 

4- جزیره مارها: پرتغالی  Ilha da Queimada Grande یک جزیره در خارج ساحل برزیل در اقیانوس اطلس است و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائوپائولو قرار دارد. نام اصلی آن در زبان پرتغالی به معنی جزیره بزرگ سوخته شده می‌باشد و به صورت «ایله دا کی مادا گرنجی» تلفظ می‌شود. هر چند به‌طور کلی و اغلب تحت عنوان مشهور جزیره مارها شناخته می‌شود.

در حال حاضر این مکان جز مکان های ممنوعه است و به غیر از زیست شناسان و دانشمندها کسی حق ورود به این مکان را ندارد و هر سال بعضی از افراد برای تعمیر فانوس دریایی به این محل می روند.

 

5- جزیره خرگوش: این جزیره عجیب روزگاری محل زندگی چندین کارخانه گاز سمی بود. اکنون این مرکز به یک مرکز خرگوش تبدیل شده است که هزاران هزار خرگوش در این جزیره زندگی می‌کنند. برخی معتقدند که آن‌ها فرزندان گروهی هستند که برای آزمایش گاز‌های سمی به آنجا آورده شده‌اند. در حالی که دیگران ادعا می‌کنند که آن‌ها از بهشت فرود آمده‌اند تا ادای احترام انجام دهند. این موضوع کاملا عجیب است.

 

6- جزیره Muñecas یا جزیره عروسکها، مکزیکوسیتی: دون جولیان، ساکن سابق جزیره، ادعا می‌کرد که یک دختر کوچک در کانال‌های پشت جزیره غرق شده است، که وی موفق به نجات او نشد. از آن روز، عروسک‌های مختلف و اعضای بدن متلاشی شده عروسک‌ها شروع به پدیدار شدن در ساحل جزیره کردند.
اکنون، هزاران عروسک، از درختان یا اشیا مختلف آویزان شده‌اند، بعضی از آن‌ها حلقوی شده، برخی در تار عنکبوت پیچیده شده‌اند، بعضی از آن‌ها اعضای بدن ندارند، برخی نیز فقط بدون سر هستند!

 

7- جزیره رامره: به مدت ۶ هفته مابین ژانویه و فوریه سال ۱۹۴۵ میلادی و در جزیره رامره درگرفت، این نبرد بخشی از سلسله تهاجمات ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵ سپاه پانزدهم (هند) به جبهه جنوب نبرد برمه در طول جنگ جهانی دوم بود. جزیره رامره با فاصله اندکی در سواحل برمه قرار گرفته و در سال ۱۹۴۲ ارتش امپراتوری ژاپن که به سرعت پیشروی می‌کرد آن را به‌همراه سایر بخش‌های جنوب برمه تسخیر کرد. در ژانویه سال ۱۹۴۵ متفقین عملیاتی را برای بازپس‌گیری رامره و جزیره چیدوبا در همسایگی آن راه‌اندازی کردند، هدف ایجاد پایگاه‌های هوایی-دریایی در جزایر بود. پادگان ژاپنی رامره شامل صد و بیست و یکمین هنگ پیاده‌نظام، بخشی از لشکر پنجاه و چهارم ژاپن بود. فرمانده هنگ سرهنگ کانیچی ناگازاوا بود.

نبرد همچنین با گزارش‌هایی از خورده شدن تعداد زیادی از سربازان ژاپنی توسط کروکودیل‌های آب شوری که داخل مرادب‌ها انتظار می‌کشیدند همراه شد. کتاب رکوردهای جهانی گینس این واقعه را با دو عنوان “بدترین فاجعه رخداده توسط کروکودیلها در جهان (مورد بحث) و بیشترین مرگ و میر ناشی از یک حمله کروکودیل‌ها”در فهرست خود جای داده است.

2 پاسخ به “عجیب‌ترین جزایر در جهان”

  1. mahsa گفت:

    جزیره سنتینل شمالی واقعا عجیبه!

  2. فاطمه گفت:

    تمساح 😱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010