استقبال کم‌نظیر بازار آسیای شرقی از خودرو سوبا M4 FMC

عمومی

دانگ‌فنگ به‌عنوان خالق محصول Yacht پیش از این محصول، خودروهای متنوعی در سگمنت MPV یا همان خودروهای خانوادگی هفت‌نفره طراحی و عرضه کرده است. اما محصولی را که در ایران بیشتر به‌نام M4 یا همان «سوبا» می‌شناسیم، می‌توان حاصل تجربیات این خودروساز در این سگمنت و همچنین خودروهای سواری لوکس دانست.

به گزارش مزایده مناقصه، به نقل از «اخبار خودرو»،دانگ‌فنگ به‌عنوان خالق محصول Yacht پیش از این محصول، خودروهای متنوعی در سگمنت MPV یا همان خودروهای خانوادگی هفت‌نفره طراحی و عرضه کرده است. اما محصولی را که در ایران بیشتر به‌نام M4 یا همان «سوبا» می‌شناسیم، می‌توان حاصل تجربیات این خودروساز در این سگمنت و همچنین خودروهای سواری لوکس دانست. سوبا M4 FMC به عنوان یک خودرو خانوادگی هفت نفره، محصول شرکت فرداموتورز است که علاوه‌بر ارائه طیف کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی که عمدتا در به‌روزترین خودروهای سواری شاهد استفاده از آن‌ها هستیم، در مورد فضای داخلی نیز بسیار دست و دلباز بوده و ارائه‌کننده ترکیبی است که در بالاترین سطح از خودروهای MPV شاهد آن هستیم؛ درعین حال نوآوری‌هایی نیز در این ترکیب مشاهده می‌شود که باعث خاص‌تر شدن آن می‌شود.
چینی‌ها با خودروهای MPV بیگانه نیستند
معرفی چندین مدل از خودروهای چندمنظوره توسط دانگ‌فنگ و در ابعاد مختلف، از درک بازار چین ‌در خصوص مزایای این مدل خودروها نسبت به‌انواع سواری، شاسی‌بلند و خودروهای تجاری حکایت می‌کند. مشتری چنین خودروهایی غیر از بحث پرجمعیت بودن خانوار، به‌فضای کافی برای حمل اثاث‌ حجیم یا متعدد توجه دارد که حمل آن با مدل‌های سواری و کراس‌اوور یا شاسی‌بلند امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر چنین خودروهایی با هدف استفاده در داخل شهرها نیز خریداری می‌شوند. بر این اساس در طراحی این مدل خودروها پاسخگویی به‌انواع نیاز مشتریان مد نظر طراحان قرار می‌گیرد. به‌این ترتیب چندمنظوره‌های دانگ‌فنگ با پوشش گسترده نیاز بازار، مسیر را برای ورود مدل‌های جدید هموار می‌کنند. با این استراتژی دانگ‌فنگ موفق شده به‌خودروساز ‌شماره‌یک درزمینه تولید مدل‌های چندمنظوره یا ون‌های خانوادگی در بازار چین تبدیل شود و کمتر برند چینی حاضر شده شانس خود را در این بخش امتحان کند. بررسی آمار و ارقام فروش سگمنت‌های مختلف در بازار چین نیز موید این مطلب است.

جایگاه برند فنگ‌شینگ در بازار چین

خوشبختانه برند فنگ‌شینگ «Fengxing» نسبت به‌سایر زیربرندهای دانگ‌فنگ در زمینه فروش و پذیرش محصولات در بازار چین موفق‌تر محسوب می‌شود؛ به‌نحوی که نام «دانگ‌فنگ فنگ‌شینگ» در بین ۱۰ برند برتر بازار چین به‌چشم می‌خورد. با نگاه به‌آمار ارائه‌شده در بازار چین تا سپتامبر سال جاری میلادی براساس اطلاعات انجمن خودروهای سواری چین، این برند توانسته تا ۵۷ درصد نسبت به‌آمار فروش سال ۲۰۲۱ از خود رشد نشان دهد. از سوی دیگر حتی در فروش ماهانه نیز رشد ۳۴ درصدی را ثبت کرده است. درمجموع آمار تحویل زیربرند لوکس دانگ‌فنگ به‌تعداد ۱۵۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده که سهم ماه سپتامبر از این رقم ۲۴ هزار و ۱۴۰ دستگاه است. طی این ماه فنگ‌شینگ یائیچ «Fengxing Yacht» با فروش 2 هزار و ۷۸۷ دستگاهی پرفروش‌ترین محصول این برند شناخته می‌شود. همچنین محصول Lingzhi در جایگاه دوم فروش این ماه قرار داشته که باعث ثبت مجموع فروش ۳۸ هزار و ۹۷۹ دستگاهی این محصول تا پایان دهمین ماه از سال میلادی شده است. البته این رقم نسبت به‌ماه گذشته ۵۰ درصد و نسبت به‌سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است. درجایگاه بعدی Forthing T5 EVO قرار دارد که طی سپتامبر آمار فروش یک‌هزار و ۴۵۵ دستگاهی از آن به‌ثبت رسیده است. در جایگاه‌های بعدی Forthing T5 با فروش یک‌هزار و ۲۱۲ دستگاهی، Future Youting با فروش یک‌هزار و ۲۰۷ دستگاهی، LINGZHI با فروش یک‌هزار و ۲۰۲ دستگاهی و درنهایت Joyear S50 با یک دستگاه کمتر از LINGZHI قرار گرفته‌اند.

آمار ماه اکتبر

در این ماه نیز محصولی که در ایران به‌نام سوبا M4 FMC شناخته می‌شود بیشترین فروش در بین محصولات برند خود را داشته و آمار فروش ۲ هزار و ۵۱۸ دستگاهی را ثبت کرده است. در جایگاه‌های بعدی لینگژی، فورتیگ تی ۵ ایو، جویر اس ۵۰، فورتینگ تی‌۵۰، فیوچر یوتینگ، لینگژی و جویر اس ۵۰ قرار دارند که درمجموع باعث فروش ماهانه ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاهی فنگشینگ شده است. تا پایان اکتبر آمار فروش این برند به ۱۶۰ هزار و ۵۰۲ دستگاه رسیده که نسبت به رقبا عدد قابل توجهی است.

آمار ماه آگوست

از دیگر ماه‌های موفق در بازار چین آگوست است که باعث فروش ۱۲ هزار دستگاه صرفا توسط برند فنگشینگ شده است. طی این شرایط آمار فروش سوبا M4 FMC به‌رقم ۶ هزار دستگاه در ماه نزدیک شد. این رقم را می‌توان ۲۵ درصد بیشتر از ماه‌های گذشته دانست که درمجموع باعث ثبت آمار تجمیعی ۳۲ هزار دستگاهی تا این ماه در سال ۲۰۲۲ شده است. در جایگاه‌های بعدی لینگژی و فورتینگ تی ۵ ایو قرار دارند که هر دو آمار فروش ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاهی داشته‌اند.

آمار ماه جولای

موفقیت برند لوکس دانگ‌فنگ در ماه ژوئن به‌نوعی وام‌دار آمار مثبت ماه جولای است که طی آن Yacht به‌فروش ۴ هزار و ۷۲۸ دستگاهی دست یافت. از سوی دیگر لینگژی نیز فروشی بیش از 3 هزار و ۶۰۰ دستگاه داشت و فورتینگ تی ۵ ایو نیز آمار فروش 2 هزار و ۵۰۰ دستگاهی را ثبت کرده است. درمجموع فروش 8 هزار و ۵۰۰ دستگاهی فنگشینگ طی این ماه سبب شد در ماه آینده رکورد ۱۰۰ هزار دستگاهی به‌ثبت برسد.

آمار ماه ژوئن

طی این ماه مدل‌های محبوب برند فنگ‌شینگ آمار تحویل مطلوبی را به‌ثبت رساندند و فقط سوبا M4 FMC موفق به‌ثبت رکورد 5 هزار و ۴۶۶ دستگاهی شده که نیمی از فروش این ماه را به‌خود اختصاص می‌دهد. در جایگاه بعدی فورتینگ تی ۵ ایو با فروش 3 هزار و ۹۹۲ دستگاهی و جویر اس ۵۰ با فروش 2 هزار و ۳۲۸ دستگاهی قرار می‌گیرند. تا ماه ژوئن برند یادشده موفق به‌تحویل ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به‌مشتریانش شده است.

آمار ماه می

دانگ‌فنگ فنگ‌شینگ در ماه می مجموعا ۶ هزار دستگاه به‌مشتریان تحویل داده که در این میان سهم ام ۵ فرداموتور رقم 3 هزار و ۳۹۳ دستگاهی در فروش ماهانه است. این رقم نسبت به‌ماه گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته و سبب رسیدن آمار سالانه به‌حدود ۸۲ هزار دستگاه شده است. دیگر محصولات پرفروش این ماه نیز همچون ماه‌های قبلی فورتینگ تی ۵ ایو و لینگژی با آمار تحویل 2 هزار و ۵۰۰ دستگاهی هستند.

آمار ماه آوریل

شرایط این ماه سبب ثبت آمار فروش 2 هزار و ۸۲۱ دستگاهی توسط فنگ‌شینگ یائیچ شده است. فورتینگ تی ۵ ایو با فروش 2 هزار و ۱۷۰ دستگاهی و لینگژی با فروش یک‌هزار و ۹۶۱ دستگاه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و به‌این ترتیب مجموع فروش برند لوکس دانگ‌فنگ به‌بیش از ۵۵ هزار دستگاه رسید.

آمار ماه مارس

رسیدن آمار فروش یک برند لوکس در کمتر از سه ماه به‌بیش از ۵۰ هزار دستگاه اتفاقی نیست که بتوان به‌سادگی از آن عبور کرد. اما فنگ‌شینگ این کار را به‌نحوی انجام داد که در پایان ماه مارس مجموع تحویل آن به ۶۲ هزار دستگاه رسید و در این میان سهم مدل سوبا M4 FMC چیزی حدود ۸ هزار دستگاه بوده است. این رقم حتی نسبت به‌ماه قبل نیز رشد ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد. فورتینگ تی ۵ ایو با فروش 7 ‌هزار و ۷۵۸ دستگاه و لینگ‌زینگ با فروش 5 هزار و ۳۹۱ دستگاه نیز ماه موفقی را پشت‌سر گذاشتند و حتی جویر اس۵۰ نیز به‌آمار فروش 2 هزار و ۳۰۷ دستگاهی دست پیدا کرد.

آمار ماه فوریه

به‌عنوان دومین ماه سال فروش ۵ هزار و ۳۴۳ دستگاهی فنگ‌شینگ یائیچ ابدا رقم کمی نیست و نشان‌دهنده پیروزی این محصول از ابتدای سال جاری میلادی بود. با این شرایط و به‌کمک محصولات دیگری که آمار فروش بالای ۲ هزار دستگاهی داشتند، برند لوکس دانگ‌فنگ در این ماه آمار فروش نزدیک به ۱۵ هزار دستگاهی را ثبت کرد تا به‌این ترتیب حداقل نسبت به‌سال گذشته میلادی رشد ۱۶ درصدی در فروش این برند یادداشت شود.

آمار ماه ژانویه

در ابتدایی‌ترین ماه سال میلادی نیز شاهد درخشش فروش FENGXING YACHT هستیم؛ یعنی زمانی که مجموع آمار فروش ۲۵ هزار دستگاهی این برند به‌واسطه فروش ۱۱ هزار دستگاه از این محصول به‌دست آمده است. جالب اینجاست که دو محصول دیگر فنگ‌شینگ نیز با ثبت آمار فروش 8 هزار و ۹۰۹ و 5 هزار و ۸۰۹ دستگاه شرایط تحویل مطلوبی را پشت‌سر گذاشتند.

برادر خوش‌فروش سوبا M4 FMC

دانگ‌فنگ فنگ‌شینگ لینگژی را نیز می‌توان یک مینی‌ون بسیار محبوب در بازار چین دانست. فیس‌لیفت سال ۲۰۲۰ این خودرو باعث شد چهره مدرنی به خودرویی اهدا شود که تا سال‌ها با ظاهری کلاسیک، فروش مطلوبی داشت. این خودرو طی ۲۰ سال حضور در بازار چین با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شد، اما در ظاهر جدید پیشرانه ۲ لیتری توربو و گیربکس خودکار نیز به این خودرو اضافه شد. لازم به ذکر است که برای این خودرو یک و نیم تنی تا به امروز سه فیس‌لیفت عرضه شده است که تا نسل سوم در برخی از بازارها به آن M3 نیز گفته می‌شد، اما با اضافه شدن یائیچ در آخرین فیس‌لیفت لینگژی نیز تحت عنوان M5 شناخته می‌شود. پلت‌فرم این خودرو براساس میتسوبیشی دلیکا طراحی شده است. این محصول در سال ۲۰۰۳ موفق به آمار فروش ۱۰ هزار و ۷۹ دستگاهی شده بود و بررسی آمار فروش این محصول طی ۲۰ سال گذشته نشان دهنده فروش این خودرو با آمار ۱۶ هزار و ۵۹۰، ۱۸ هزار و ۸۰۰، ۱۸ هزار و ۸۱۸، ۲۰ هزار و ۸۸، ۲۲ هزار و ۱۰، ۴۲ هزار و ۷۵، ۱۳ هزار و ۹۲۵، ۲۸ هزار و ۵۰، ۷۴ هزار و ۴۵۱، ۱۱۰ هزار و ۱۱۲، ۱۲۵ هزار و ۲۳۰، ۱۱۵ هزار و ۹۳۶، ۹۰ هزار و ۷۰۰، ۷۵ هزار و ۲۷۲، ۶۲ هزار و ۲۳۰، ۶۳ هزار و ۴۰۵، ۶۱ هزار و ۸۱۳ و نهایتا ۵۱ هزار و ۲۱ دستگاه از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۲۱ است.

آینده دانگ‌فنگ سوبا M4 FMC

با مرور آمار فروش M3 سابق و M5 جدید متوجه می‌شویم که دانگ‌فنگ برای خلق M4 دلیل محکمی داشته و با توجه به امکانات این محصول جدید، انتظار داریم که برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای آینده حضور این محصول در بازار چین درنظر گرفته شده باشد. با تمام این تفاسیر، انتظار داریم که بازارهای صادراتی این محصول نیز مورد توجه دانگ‌فنگ قرار بگیرد و به طور قطع شاهد حضور گسترده این محصول در بازار کشورمان به کمک گروه خودروسازی فردا موتورز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010