مزایده خانه ایرانمنش بافت

مزایده

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با به آخرین خانه تاریخی ایرانمنش در شهرستان بافت گفت: اکنون این بنا با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است که تا هفته آینده به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش مزایده مناقصه، فریدون فعالی در حاشیه سفر به شهرستان بافت اظهار داشت: این خانه با کاربری گردشگری و با عنوان مجموعه پذیرایی و اقامتی به مزایده گذاشته خواهد شد.

خانه ایرانمنش مربوط به دوره پهلوی سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسید و شامل فضاهایی نظیر سه دری، ایوان(تالار)، صندوق خانه، مطبخ، غله خانه و اصطبل و غیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان همچنین اظهارداشت: ۴۰ میلیارد اعتبار شامل ۱۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهور و ۳۰ میلیارد اعتبار ملی برای توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بافت اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: ۱۰ خانه خلاق صنایع‌دستی در استان راه اندازی می شود که یکی از آنها با اعتبار یک میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور در شهرستان بافت ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: به زودی مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی قلعه تاریخی زهرا خانم دشتاب و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش خبر (khabr) اختصاص می‌یابد.

فعالی همچنین با اشاره به برنامه ساخت هتل چهار ستاره شهر بافت خاطرنشان کرد: در سفر به بافت مقرر شد سوله موقوفه حسینیه بازار تاریخی شهرستان بافت نیز برای راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی تجهیز شود.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان قرار دارد که از مرتفع‌ترین و خوش آب و هواترین مناطق استان محسوب می شود و دارای مکان های گردشگری و مناظر طبیعی خوش آب و هوای فراوانی است.

غار شب پره، آبشار سه کاسه و بنگان، قلعه های تاریخی دشتاب و کرد علی، منطقه حفاظت شده روچون، پارک ملی خبر و تپه باستانی یحیی از مهمترین مناطق تاریخی و طبیعی بافت محسوب می شود.

قالی و گلیم بافی، پارچه بافی و پته دوزی از مهمترین صنایع دستی شهرستان بافت محسوب می شود؛ روستای بیدکردوئیه این شهرستان نیز به عنوان روستای ملی گلیم چهل ماشوله به ثبت رسیده است.

استان کرمان با هشت اثر، بیشترین آثار ثبت جهانی را بین استان ها دارد. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010