جلسات مزایده بناهای تاریخی در استان ها برپا می‌شود

مزایده

به گزارش مزایده مناقصه  ؛ شهاب طلایی گفت: به تازگی در مراسم مزایده‌ای که در شهر اصفهان برگزار شد؛ ۱۹ بنا به مزایده گذاشته شد که از این تعداد ۱۷ بنا به سرمایه گذار تحویل داده شد تا بتوانند مطابق با کاربری مناسب، مرمت و احیا کرده و به بهره برداری برسانند.

وی افزود: در سال‌های گذشته مزایده‌ها در تهران برگزار می‌شد اما از این به بعد جلسات مزایده در استان‌ها برگزار خواهد شد. این اتفاق برای اولین بار است که در تاریخ واگذاری‌های صندوق می‌افتد. جلسه بعدی مزایده‌ها نیز در استان لرستان برگزار می‌شود. معتقدیم در واگذاری بناهای تاریخی باید ملاحظات اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها را در نظر گرفت. ممکن است اداره کل میراث استان ملاحظه‌ای داشته باشد اما وقتی آن را رعایت نکنیم، سرمایه گذار و بنا برای واگذاری دچار چالش می‌شوند.

وی ادامه داد: ما تغییر رویکرد دادیم از این به بعد در مزایده‌ها ملاحظات مختلف را در نظر بگیریم تا اگر بنایی نیازمند این است که فرد با سابقه‌ای آن را تغییر کاربری دهد؛ فردی که اهلیت دارد در این مزایده شرکت کند. در سنوات قبل بناها به افرادی واگذار می‌شد که در عمل نمی‌توانستند کاربری موردنیاز را به بنا بدهند در آن صورت مرمت و تغییر کاربری دچار مشکل می‌شد، سرمایه گذار ضرر می‌کرد و بنا آسیب می‌دید. اما وقتی مزایده‌ها در استان برگزار شود اداره‌های میراث از ابتدای واگذاری در جریان قرار می‌گیرند در صورتی که پیش از این گاهی در تهران بنا را به سرمایه گذار واگذار می‌کردیم اما استان آن را تحویل نمی‌داد.

طلایی با بیان اینکه معمولاً افراد بومی در مزایده بناهای تاریخی شرکت می‌کنند گفت: صندوق به عنوان بازوی اجرایی در کنار اداره کل استان‌ها است نه به عنوان رقیب و رو به روی اداره‌ها. قبل از برگزاری هر جلسه مزایده‌ای، به استان مورد نظر رفته و شرایط بناها را بررسی می‌کنیم. الزامات را حل کرده و آن را برای واگذاری آماده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010