سه بنای تاریخی بهبهان برای احیا و بهره‌برداری به مزایده گذاشته می‌شود

مزایده

به گزارش مزایده مناقصه ؛ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد با بیان این‌که در اولین مزایده استانی صندوق احیا در استان، بناها و مجموعه‌های تاریخی بهبهان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند افزود: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اولین مزایده استانی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی باهدف احیا این آثار و مجموعه‌ها و همچنین به‌منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران محلی،  با حضور مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و اعضای حقوقی این صندوق برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان ادامه داد: باتوجه به هماهنگی به‌عمل‌آمده، پرونده‌های احیاءِ سه مجموعه تاریخی از جمله “قلعه‌مدرسه خیرآباد” به‌عنوان موزه مردم‌شناسی و واحد اقامتی، خانه تاریخی “محسنی” به‌عنوان مجموعه اقامتی و پذیرایی و “خانه اخوان” به‌عنوان موزه صنایع‌دستی، مرکز هنرهای تجسمی و واحد پذیرایی و اقامتی، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

او یادآور شد: مجموعه گردشگری  آب‌درمانی “گراب” نیز با همکاری نماینده شهرستان در مجلس و نیز فرمانداری و امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، سنددار شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار بخش گردشگری است.

حداد حداد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مزایده‌های استانی صندوق احیا که برای اولین بار از استان اصفهان آغازشده، تلاش به‌منظور احیای این مجموعه‌های تاریخی و حضور فعالان و سرمایه‌گذاران بومی هر استان در این مجموعه‌ها است تا از این راه بتوان به توسعه پایدار جوامع محلی یاری‌رسانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010