افشای تکنولوژی فوق پیشرفته تسلا؛ تحول خودروهای الکتریکی در راه است؟

عمومی

به گزارش مزایده مناقصه ؛ شرکت خودروسازی تسلا اطلاعات مربوط به تکنولوژی فوق پیشرفته و انحصاری خود موسوم به «48 ولت» را فاش کرده است و به رایگان در اختیار تمام شرکت‌های خودروسازی اصلی قرار داده است.

در اطلاعات منتشرشده توسط تسلا که به مدیران تمام شرکت‌های اتومبیل‌سازی ارسال شده، مزایا و پیچیدگی‌های این فناوری توضیح داده شده است.

تکنولوژی 48 ولت، سیستم فرمان‌پذیری الکتریکی و همچنین فرمان‎پذیری هر چهار چرخ خودروی سایبرتراک تسلا را ممکن می‌کند و این فناوری به عنوان یک «تغییردهنده بازی» در صنعت خودروهای الکتریکی به حساب می‌آید.

اما این قابلیت، یک تکنولوژی جدید محسوب نمی‌شود و پیش‌تر شرکت‌هایی مانند فورد از آن استفاده کرده‌اند، اما تسلا توانسته چند نوآوری هوشمندانه در این فناوری ایجاد کند که هیچ شرکتی در جهان قادر به انجام آن نبوده است.

اما دلیل این گشاده‌دستی ناگهانی چه بوده است؟ به نظر می‌رسد تسلا جاه‌طلبی‌های بزرگتری از تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد. این شرکت می‌خواهد بازار را به طور کامل در اختیار بگیرد و برای این کار حاضر شده دانش خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهد.

این فناوری می‌تواند شارژ سریع‌تر و عملکرد بهتر خودروهای الکتریکی را به ارمغان آورد و خودروهای الکتریکی را بهینه‌تر کند. در صنعت خودروهای الکتریکی، شرکت تسلا یک پیشگام بزرگ به حساب می‌آید زیرا به طور متناوب مرزهای نوآوری در این صنعت را جابه‌جا و استانداردهای جدیدی را بنیان‌گذاری ‌می‌کند.

چرا انتشار جزئیات این فناوری اهمیت فراوانی دارد؟

تکنولوژی 48 ولت یکی از ویژگی‌های اصلیِ خودروهای سایبرتراک تسلا به حساب می‌آید و همین امر این خودرو را منحصربه‌فرد کرده است. این فناوری، فرمان‌پذیری الکتریکی و فرمان‌پذیری چهار چرخ سایبرتراک را ممکن کرده و همین موضوع، ارتقای قابل توجه چالاکی و مانورپذیری سایبرتراک را به همراه داشته است. این فناوری همچنین بهره‌وری انرژی، سرعت شارژ و عملکرد کلی خودروی الکتریکی را ارتقا می‌دهد.

فناوری 48 ولت شرکت تسلا یک تحول عظیم در صنعت خودروسازی بوده است و یک ارتقای قابل توجه برای تکنولوژی 12 ولت است که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با ممکن ساختن ولتاژهای بالاتر، شرکت تسلا میزان سیم‌کشی و وزن خودروهای خود را به شکل قابل توجهی کاهش داده و قدرت و عملکرد اجزای الکتریکی خودرو را با افزایش چشمگیری همراه کرده است.

گشاده‌دستی تسلا همچنین یک حرکت استراتژیک جسورانه محسوب می‌شود و نشان‌دهنده اقتدار و رهبری این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی است. در حالیکه دیگر خودروسازان در دستیابی به توان فنی تسلا ناکام بوده‌اند، این شرکت پیشرو تصمیم گرفته با انتشار این اطلاعات مهم، به آن‌ها در بهبود محصولاتشان کمک کند.

ارزش شرکت تسلا که از مجموع ارزش تمام شرکت‌های خودروسازی بالاتر است،‌ نشان‌دهنده اشراف برجسته آن بر بازار است.

واکنش شرکت‌های خودروسازی چگونه بوده است؟

برخی دریافت‌کنندگان اطلاعات تسلا نسبت به این موضوع ابراز قدردانی کرده‌اند. برای مثال، «جیم فارلی» مدیرعامل شرکت فورد اعلام کرده که یک نسخه با عنوان «چگونه یک خودروی 48 ولت طراحی کنید» را که به امضای ایلان ماسک،‌ مدیرعامل تسلا رسیده، دریافت کرده است. مدیرعامل فورد در توئیتی ضمن تشکر از ایلان ماسک گفته این (اطلاعات) برای صنعت خودروهای الکتریکی فوق ‎العاده است!

از سوی دیگر، برخی معتقدند اقدام شرکت تسلا تنها باعث قدرت گرفتن رقیبانش خواهد شد.

این اتفاق برای آینده خودروهای الکتریکی به چه معناست؟

انتشار جزئیات این فناوری می‌تواند به شکل قابل توجهی آینده خودروهای الکتریکی را دچار تحول کند. با ترغیب دیگر خودروسازان به استفاده از این فناوری، تسلا می‌تواند روند تغییر به سوی حمل‌ونقل پاک‌تر و هوشمندتر را سرعت ببخشد. به علاوه، این اقدام تسلا یک فرهنگ جدید را پایه‌ریزی می‌کند که می‎‌تواند نوآوری و رقابت را به سطح بالاتری ارتقا دهد که در نهایت خودروهای الکتریکی بهتر و ارزان‌قیمت‌تر برای مشتریان فراهم خواهد شد.

با این حال، سخاوتمندی تسلا با یک هشدار نیز همراه است. شرکت‌های دیگر باید نشان دهند که می‌توانند از این فناوری به شکل موثر استفاده کنند، بدون اینکه کیفیت و امنیت را کاهش دهند. این شرکت‌ها همچنین باید ثابت کنند که قادرند بصیرت منحصربه‌فرد خود در طراحی خودروهای الکتریکی را با تکنولوژی تسلا ادغام کنند، نه اینکه صرفا به کپی‌برداری از آن بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010