10 تکنیک برنده شدن در مزایده که نمی خواهند شما بدانید.

مزایده, آموزش

در این مقاله از وب سایت تخصصی مزایده مناقصه به بیان تکنیک هایی پرداخته ایم که کمک قابل توجهی به شما برای برنده شدن در مزایده می کند. تکنیک‌هایی که بسیاری از برندگان مزایدات بزرگ ترجیح می‌دهند شما از آنها مطلع نباشید.

10 تکنیک برنده شدن در مزایده

10 تکنیک برنده شدن در مزایده

عوامل تاثیرگذار برای برنده شدن در مزایده

برای پیروزی در مزایده عوامل مختلفی دخیل هستند. از پشتوانه مالی گرفته تا روابط و تجربه، همگی فاکتورهایی تعیین کننده برای برنده شدن در مزایدات می باشند. فاکتورهایی که هر یک به تنهایی و گاهی کنار هم برنده مزایده را تعیین می کنند یا حداقل شانس برنده شدن را تا درصد بالایی افزایش می‌دهند.

در اینجا به تکنیک هایی پرداخته ایم که بسیاری ترجیح می دهند شما از آنها مطلع نباشید.

 

1. اطلاع رسانی از زمان و نحوه برگزاری مزایده

اولین گام برای موفقیت در یک مزایده این است که به موقع از زمان و نحوه برگزاری آن ها مطلع شویم. می توان این مورد را به عنوان مهمترین تکنیک برنده شدن در مزایده دانست. پایگاه اطلاع رسانی مزایده مناقصه بهترین انتخاب برای دسترسی به اطلاعات هر روز مزایدات، مناقصات و استعلام خرید است.

تیم مزایده مناقصه با اطلاع رسانی جامع و کامل اخبار مزایده به صورت لحظه ای در تمام حوزه های کاری، مراحل پیروزی را برای شما هموار تر می نماید.

 

2. نقش تحقیق و آماده‌سازی اطلاعات جامع برای برنده شدن در مزایده

قبل از شرکت در مزایده، بایستی اطلاعات کافی درباره کالا یا خدمات مورد نظر، ارزش بازار و وضعیت رقابتی آن جمع‌آوری گردد. اطلاعاتی نظیر محل برگزاری، مدت مقرر برای اعلام آمادگی و یا میزان مبلغ تضمین شرکت در این پروژه ها این موارد به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درستی برای شرکت کردن در این پروژه‌ها بگیرید.

10 تکنیک برنده شدن در مزایده که نمی خواهند شما بدانید.

انتخاب مزایده‌دهنده معتبر

3. انتخاب مزایده‌دهنده معتبر

اطمینان حاصل کنید که مزایده‌دهنده‌ای که قصد شرکت در مزایده او را دارید، معتبر و قابل اعتماد است. بررسی کنید که آیا او دارای مجوزهای لازم است یا خیر و نظرات دیگران درباره‌ی کیفیت خدمات و محصولات او را مطالعه کنید.

 

4. برآورد ارزش مزایده

یک نکته مهم دیگر اینکه برآورد دقیقی از ارزش واقعی کالا داشته باشید تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مزایده شرکت کنید.

 

5. بررسی اسناد مزایده برای شرکت در مزایده‌ها

حتما اسناد مزایده را مطالعه کنید تا از شرایط و ضوابط مزایده‌ای که انتخاب کرده‌اید، مطلع شده و بر اساس زمان‌بندی که در اسناد مزایده درج شده است اقدامات لازم را انجام دهید شناسایی شرایط شرکت در مناقصه، استعلام و یا مزایده ،مشخص کردن شرایطی که دارید در مقابل شرایطی که مورد نیاز است، می‌تواند امکان شرکت در مناقصه یا مزایده را برای شما نمایان کند.

گردآوری سریع و با دقت مدارک مورد نیاز و تحویل به موقع آن به مزایده گزار از دیگر موارد بسیار مهم میباشد. خیلی از شرکت کنندگان در مزایده به دلیل اهمیت ندادن به همین مساله مهم و یا غافل شدن از اهمیت مدارک ارائه شده و زمان پایان فرصت آن مزایده را از دست می دهند.

حتما حواستان باشد که اغلب مزایدات تمدید نمی شوند و امکان تصحیح مدارک و یا ارائه مدارک به طور کامل وجود نخواهد داشت.خیلی از رقبای شما در مسیر برنده شدن در همین جای کار از دور رقابت خارج می شوند.

10 تکنیک برنده شدن در مزایده که نمی خواهند شما بدانید.

تعیین بودجه و محدودیت‌ها

6. تعیین بودجه و محدودیت‌ها

حداکثر قیمتی که حاضر به پرداخت آن هستید را از قبل تعیین کنید و به آن پایبند باشید تا از افزایش بیش از حد قیمت جلوگیری کنید. همچنین مطمئن شوید که منابع مالی کافی برای پرداخت قیمت برنده شدن را دارید.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید منابع انسانی درگیر در پروژه است. پس قبل از هر چیز تخمینی در مورد منابع انسانی مورد نظر داشته باشید.

 

7. استفاده از استراتژی پیشنهادی برای برنده شدن در مزایده

در ادامه یک استراتژی پرکاربرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم که می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

استفاده از استراتژی رقابتی

استراتژی رقابتی می‌تواند به شما در برنده شدن در مزایده کمک کند. این استراتژی شامل شرکت در مزایده با قیمتی کمتر از قیمت بازار است، اما در عین حال به توانایی خود در پرداخت قیمت بیشتر در صورت نیاز اشاره می‌کند.

در این استراتژی شما پیشنهاد دهنده ای با شروع قیمتی کماتر از قیمت عرف بازار هستید. در ادامه شما می توانید تخمینی از شرایط سایر رقبا داشته باشید.

افزایش تدریجی

پیشنهاد خود را به تدریج افزایش دهید تا از پیشنهادات رقبا مطلع شوید و با آنها رقابت کنید.

حمله ناگهانی

در دقایق پایانی مزایده، یک پیشنهاد قوی و قاطع ارائه دهید تا رقبا را غافلگیر کنید.

 

8. مذاکره و همکاری

روش های مذاکره و همکاری برای ایجاد بستری مناسب برای برنده شدن در مزایده با افزایش شانس برنده شدن به واسطه همکاری با سایر شرکت کننده ها و همکاران استفاده می شود. استراتژی های مناسب برای این روش به شرح زیر هستند:

  • تشکیل اتحادیه: در برخی موارد، همکاری با دیگر شرکت‌کنندگان مزایده می‌تواند به شما کمک کند تا رقابت را کاهش داده و به توافق‌های مشترک برسید.
  • مذاکره با فروشنده: در برخی مزایده‌ها، مذاکره مستقیم با فروشنده ممکن است منجر به دستیابی به شرایط بهتری شود.

 

9. استفاده از تکنولوژی

تاثیر فناوری اطلاعات بر مزایده و مناقصه را باید جدی گرفت. برای رسیدن به این منظور می توان از فرصت‌های زیر استفاده کرد:

  • نرم‌افزارهای مزایده و مناقصه: استفاده از نرم‌افزارها و پلتفرم‌های آنلاین مزایده می‌تواند به شما کمک کند تا پیشنهادات خود را به موقع و با دقت ارائه دهید.
  • تحلیل داده‌ها: استفاده از ابزارهای تحلیلی برای پیش‌بینی رفتار رقبا و تحلیل روند مزایده‌ها می‌تواند به شما مزیت رقابتی بدهد تا بدین وسیله شانس برنده شدن در مزایده برای شما افزایش پیدا کند.

 

10. صبر و انعطاف‌پذیری

در مزایده‌های طولانی، صبر و حفظ خونسردی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرید. در صورت نیاز، استراتژی خود را تغییر دهید و به شرایط جدید سازگار شوید.

 

خلاصه راه های برنده شدن در مزایده

سخن آخر اینکه همه ی ما می دانیم که کسب درآمد یکی از مهمترین اهداف هر کسب و کاری است و راه های مختلفی دارد. هر شرکت و یا هرشخصی با توجه به سیاست های کاری خود روش مناسب کسب درآمد را انتخاب میکند.

یکی از بهترین این راه ها پیروز شدن در مزایده، مناقصه و استعلام هایی است که هر روز برگزار میشود. با بهره‌گیری از این تکنیک‌ها و استراتژی‌ها، می‌توانید شانس خود را برای پیروزی در مزایده‌ها افزایش دهید.

1. اطلاع رسانی از زمان و نحوه برگزاری مزایده

2. نقش تحقیق و آماده‌سازی اطلاعات جامع برای برنده شدن در مزایده

3. انتخاب مزایده‌دهنده معتبر

4. برآورد ارزش مزایده

5. بررسی اسناد مزایده برای شرکت در مزایده‌ها

6. تعیین بودجه و محدودیت‌ها

7. استفاده از استراتژی پیشنهادی برای برنده شدن در مزایده

8. مذاکره و همکاری

9. استفاده از تکنولوژی

10. صبر و انعطاف‌پذیری

2 پاسخ به “10 تکنیک برنده شدن در مزایده که نمی خواهند شما بدانید.”

  1. هستی گفت:

    تکنیک ها عالی و کاربردی👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010