مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

عمومی

به گزارش مزایده مناقصه، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هم اکنون با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، علی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات، مجید خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، وزیر نفت سوریه و سفرهایی از دیگر کشورها و همچنین جمع کثیری از مدیران عامل شرکت های نفتی کشور در سالن خلیج فارس واقع در محل نمایشگاه بین المللی  تهران برگزار شد.

جواد اوجی وزیر نفت به عنوان سخنران نخست این مراسم، نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را متناسب با ظرفیت های موجود در آن فراتر از یک نمایشگاه برشمرد و آن را تجلی گر قابلیت های شرکت های نفتی ایرانی و توانمندی های بالای کارکنان پهنه  نفت و گاز ایران عنوان کرد.

وی گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه و موانعی که از محدودیت های موجود در تحریم ها ناشی می شود، این نمایشگاه هر سال پررنگ تر و پرشورتر از سال های قبل برگزار می‌شود.

 

اوجی با اشاره به رشد و افزایش توانمندی‌ جامع‌الاطراف شرکت‌های حاضر در ادوار مختلف نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران، از رشد ۳۵ درصدی در بخش داخلی و رشد صد در صدی این شرکت ها در بخش خارجی خبر داد.

وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت های خود به معاهداتی اشاره کرد که در حال انعقاد با شرکت های نفتی روسیه است. وی حضور شرکت های روسی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران را  گواهی بر این موضوع و نشانه ای از ارتقای سطح همکاری های شرکت های نفت و گاز این دو کشور در بخش های مربوطه قلمداد کرد.

اوجی با تاکید بر شعار نمایشگاه امسال به کلیدواژه های آن توجه ویژه ای داشت. وی در این رابطه به فناوری بهینه سازی مصرف اشاره و بر ضرورت توجه خاص به تحقق طرح های اتخاذ شده در راستای کنترل مصرف تاکید کرد.

وی در ادامه آمارهایی از ظرفیت های عرصه نفت و گاز بیان کرد که به رشد صعودی در بخش تولید دلالت داشت و در امتداد آن به

تمهیداتی اشاره کرد که در سمت و سوی مقابله با تحریم ها اندیشیده شده است.

وزیر نفت در بخش بعدی صحبت های خود با اشاره به  بهره برداری از طرح های ۱۲ میلیارد دلاری نفتی در دولت سیزدهم تشریح کرد:  در این دولت فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح و به بهره برداری رسید. طرح دیگر افتتاح گاز هویزه بود. همچنین طرح  جمع اوری نفت همراه گاز را داشتیم که به اندازه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب تولید دارد. امسال پروژه بهره برداری و توسعه میادین نفت و گاز در فاز ۱۱ را داریم که در ۲۰ سال اخیر روی آن کار نشده است . این طرح در چند ماه آینده آغاز می‌شود. همچنین ۱۲ طرح پتروشیمی در حوزه پروپیلن و الفین ها در دست اجرا داریم.

وزیر نفت گفت: به گفته بانک مرکزی رشد اقتصادی نفت و گاز ییشترین میزان را در بین سایر قسمت های درآمدزایی کشور داشته است.

اوجی اقدامات گسترده در حوزه دانش بنیان در بخش های مختلف را راضی کننده برشمرد و بر ضرورت تکیه بر تولید داخلی و ارتقای توانمندی دانش ایرانی تاکید کرد. وی در این باره گفت:حمایت از تولید داخلی  موجب شده  شرکت های دانش بنیان مرتبط با وزارت نفت از ۱۵۰ واحد به ۵۵۰ واحد برسد.

 

وزیر نفت دولت سیزدهم در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مصرف بی رویه و ضرورت توجه بیشتر به این بخش مهم در چرخه تولید مصرف پرداخت. وی گفت:

در ایران نسبت ذخیره به تولید گاز بالاتر از متوسط جهانی است. در بخش تراز تولید و مصرف در شرایط نامناسب هستیم که باید تمهیدات لازم اندیشیده و با ایجاد بسترهای لازم، تناسب بهینه بین تولید و مصرف ایجاد شود.

سالانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت میشود که موجب عدم بهینه می‌شود که بیشتر از درآمد فروش گاز در بخش داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010