برگزاری مناقصه 2/5 تریلیون تومان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

مناقصه

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به تشریح وضعیت پروژه‌های اجرایی و مطالعاتی در استان پرداخت.

به گزارش مزایده مناقصه ،آرش مصلح با اشاره به اینکه «مجموعه اب منطقه‌ای حدود ۶۰ طرح ملی و استانی در حال اجرا در ۹ شهرستان دارد» افزود: در دولت سیزدهم در بخش آب ما با یکسری پروژه‌های نیمه تمام مواجه بودیم که اغلب عمری بالای ده سال داشتند، از جمله سد تنگ سرخ، آبرسانی به لیکک، آبرسانی به چهارشهر دهدشت، چرام، سوق و لنده، دهدشت غربی، لیشتر، تنگ انگشترک و آبرزی، امام‌زاده جعفر و خان احمد، سد سرپری و… که با ارتباطات بسیار خوبی که آب منطقه‌ای با استاندار محترم و معاونین‌ایشان، مجموعه سازمان برنامه و بودجه، برای طرح‌های ملی در سطح ملی با مجموعه وزارتخانه، سازمان برنامه و بودجه کشور، نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌های اثرگذار داشت، اقدام به‌شناساندن اهمیت این طرح‌ها، ‌شناساندن چالش‌های این طرح‌ها کرد و اینکه این طرح‌ها در سرنوشت استان اثرگذارند. به واقع ما برای حاکمیت، دولت و مجلس و سایر ارکان ثابت کردیم که این طرح‌ها مهم هستند و در همین راستا ارتباطات بسیار زیادی شکل گرفت.

 

برگزاری مناقصه 2/5 تریلیون تومان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات آب منطقه‌ای در ۱۴۰۱

مصلح اظهار کرد: ماموریت‌ها و بازدید‌های مختلف از پروژه‌های عمرانی به همراه استاندار و مدیران ارشد کشور در بخش آب باعث شد این پروژه‌ها در صدر توجه دولت قرار بگیرند و برای اولین بار موفق شدیم از محل‌هایی خارج از ظرفیت‌های قانونی بودجه استفاده کنیم بطوری که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از ظرفیت قانونی بودجه و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت‌های اعتباری مثل تهاتر نفت، بند‌ی، ل، ط، توازن منطقه‌ای، مسوولیت‌های اجتماعی نفت، ماده ۵۶، تنش آبی، ماده ۱۷ بحران ملی، ماده ۱۷ بحران استانی اعتبار جذب شد.
وی افزود: این در تاریخ آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار حاصل شد و میزان دریافت اعتبار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از خود حدود ۳۰۰ درصد رشد کرد.

جسارت آب منطقه‌ای در برگزاری ۲/۵ تریلیون تومان مناقصه       

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان کرد: در پروژه آبرسانی به لیکک در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ جمع اعتبار دریافتی به حدود ۲۸۰ میلیارد تومان رسید، در حالی که در ۱۰ سال قبل از خود حدود ۵۶ میلیارد تومان بوده، در سد تنگ سرخ در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت شد در حالی که از زمان کلنگ زنی تا سال ۱۴۰۰ فقط حدود ۵۹ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده بود.
وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که در دولت سیزدهم تعریف شد انعکاس اهمیت و اثرگذاری این پروژه‌ها برای مقامات بود. این اثرگذاری را مجموعه آب منطقه‌ای، استاندار محترم و سایر مدیران مرتبط تعریف کردند، مورد دیگر جسارتی بود که در آب منطقه‌ای شکل گرفت و یک تیم مدیریتی هم سو و همگام با سیاست‌های دولت و با توان و انرژی که در سال ۱۴۰۱ موجب شد ۷۲ مناقصه به ارزش ۲/۵ تریلیون تومان برگزار کرد.

بیش از ۱۰۰ مناقصه آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم       

مصلح با بیان اینکه «روحیه انقلابی، جسارت، پای کار بودن، حضور مستمر، انگیزه و تعهد برای کار در طول تاریخ آب منطقه‌ای استان بی‌نظیر بوده» افزود: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا اوایل تیرماه ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ مناقصه برگزار شد و مجموعاً در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ مناقصه برگزار شده و الان ۶۰ طرح فعال با بیش از ۵۰ پیمانکار و حدود ۵۰ قرارداد مشاور و ۱۰ کارخانه تولید تجهیزات، پمپ و الکتروموتور وجود دارد، حدود ۶۱۱ نفر نیروی انسانی مشغول در این پروژه‌ها هستند و بیش از ۲۰۱ دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه‌ها وجود دارد که حمایت استاندار و مسوولین ارشد ملی و مقامات استانی و شهرستانی در اجرای طرح‌ها فوق‌العاده بوده است.
مصلح به سد سرپری شهرستان بویراحمد اشاره کرده و اظهار کرد: سد سرپری که چندین سال تعطیل بود الان به عنوان پروژه فعال کشور شناخته می‌شود، دوشیفت مشغول به کار هستند و تا ساعت ۱ شب عملیات اجرایی در حال انجام است و سرعت پروژه از برنامه زمانبندی جلوتر رفته است.

برگزاری مناقصه 2/5 تریلیون تومان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
پروژه‌های مطالعاتی آب منطقه‌ای
برخی پروژه‌هایی که متروکه شده بودند فعال کردیم، الان پروژه‌های مطالعاتی آب منطقه‌ای نیز در مدار قرار گرفتند، سد پراشکفت باحجم ۲۰۲ میلیون متر مکعب فقط در حد یک نام بود، توسط یکی از مشاورین برتر کشور در حال مطالعه است. در شهرستان مارگون سد سقاوه در حال شروع عملیات اجرایی است، در شهرستان کهگیلویه سد آبریز با درایت به مرحله اجرایی خواهد رسید. سد شیو در شهرستان باشت در سفر ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد. سد سرگچینه، سد سادات و عزیزی لوداب، سد‌های شبلیز در شهرستان دنا، قلات و سرآسیاب یوسفی در بهمئی، کمبل در گچساران، پتانسیل‌یابی مهار آب در منطقه دیل گچساران و سایر پروژه‌هایی که به فاز مطالعاتی رفته‌اند، ماحصل توان و ظرفیت علمی کمیته فنی آب استان متشکل از کارشناسان مجرب و ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان بوده است. علاوه بر کار‌های مطالعاتی و اجرایی، حدود ۱۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان را تحت مطالعه هوایی و زمینی قرار دادیم.

 

خرید تجهیزات بی‌نظیر در تاریخ آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد       

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان کرد: ورود یک فروند پهپاد برای انجام عملیات نقشه‌برداری رودخانه‌های استان با مجوز شورای تأمین در حال انجام است.
مصلح با بیان اینکه «در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم بخشی از خرید‌های خاص را از کشور‌های اروپایی انجام دهیم» افزود: پیشرفته‌ترین دستگاه سی تی دی دنیا که قادر است تا عمق ۱۰۰۰ متری اعماق سد‌ها و منابع آبی را پایش کیفی و آنالیز کند خرید کردیم و وارد استان شد، دستگاه مولتی پارامتر را از کشور انگلیس و عملگر‌های برقی را از کشور‌های تولیدکننده خریدیم. در حال تهیه خرید سیستم‌های ابزاردقیق برای سد‌های تنگ سرخ و سرپری هستیم. این‌ها یک سری اقداماتی است که در تاریخ آب منطقه‌ای بسیار چشمگیر و بی‌نظیر است.

 

برگزاری مناقصه 2/5 تریلیون تومان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

 

توسعه شهرستان مارگون از طریق مهار آب انجام می‌گیرد 

مصلح با بیان اینکه «تنها نسخه توسعه شهرستان مارگون برای کارخانه سیمان، شهرک صنعتی، شهرک دامپروری، کشاورزان محترم نسخه مهار آب است» گفت: سد مخزنی سقاوه در سال ۱۴۰۱، همه مجوز‌ها را دریافت و در یک مناقصه ملی با انجام تمام تشریفات و انتخاب یک پیمانکار توانمند، مراحل مختلف خود را طی کرد. تأمین اعتبار انجام شد و الان آماده کلنگ زنی است.

تکمیل مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شرب دهدشت

مصلح با اشاره به سرعت و پیشرفت بی‌نظیر در پروژه مخزن آب شرب دهدشت افزود: روحیه انقلابی حتی در بدنه اجرایی و کارگران می‌دانی این مخزن اثر گذاشت. مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شرب دهدشت را با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و در روز عید سعید فطر این مخزن با ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی تکمیل شد. ۸۰ میلیارد تومان هزینه مخزن شده و حدود ۷۲ ساعت می‌تواند بدون هیچ مشکلی آب شرب دهدشت را در اثر بروز هر گونه قطع برقی تأمین کند.

تفویض رویکرد انقلابی به عوامل اجرایی و نظارتی   

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیان کرد: سعی کردیم در عوامل اجرایی و نظارتی، رویکرد انقلابی دولت را تفویض کنیم. نگاه انقلابی و جهادی از مدیریت تا عملیات شکل گرفت و این دستاورد‌ها نتیجه کار تیمی و نشأت گرفته از روحیه انقلابی دولت بوده است.
مصلح با اشاره به اینکه «در سال ۱۴۰۲ ابرپروژه‌های آب وارد مدار خواهند شد»، افزود: طرح عظیم آبرسانی از سد کوثر به بهمئی، لیکک و روستا‌های اطراف، فاز نخست آبرسانی به چهار شهر، ۱۷ طرح ساماندهی رودخانه که امسال تکمیل خواهند شد.
وی به تکمیل بخشی از پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ اشاره کرده و گفت: ۴‌ایستگاه پمپاژ در لیشتر، آب‌اندازی و استارت شبکه و‌ایستگاه پمپاژ خان احمد باشت، طرح تأمین آب اراضی تنگ انگشترک و اراضی، شروع مجدد عملیات تأمین آب اراضی دشت مور، تکمیل بخشی از ساختمان سد تنگ سرخ و سد سرپری، در سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهند شد.

در دولت آقای رئیسی ابرپروژه‌های آب تکمیل و تحویل مردم می‌شود                                                                             

مصلح خاطرنشان کرد: برنامه آب منطقه‌ای این است که در دولت جناب آقای رئیسی ابرپروژه‌های خود را تکمیل و تحویل مردم نماید.
وی با بیان اینکه «سیاست دولت و وزارت نیرو عدالت در بحث آب بوده» گفت: تأکید وزیر این بوده که عدالت جغرافیایی نیز وجود داشته باشد و ما افتخار می‌کنیم که در ۹ شهرستان استان پروژه‌های فعال زیادی داریم. زمانی بسیاری از شهرستان‌های استان عملاً هیچ پروژه‌ای نداشتند. در سفر دوم ریاست جمهوری ۱۴ پروژه شامل ۹ پروژه اجرایی و ۵ پروژه مطالعاتی شروع می‌شوند که با اجرای آن‌ها بخشی از چالش‌های آب استان مرتفع خواهند شد.
مصلح اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌های آب استان حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهند شد، ۹۰ درصد جمعیت استان از آب شرب بهره‌مند خواهند شد و شبکه آب استان می‌تواند ۱۰ ابرپروژه مثل پالایشگاه و پتروشیمی و صد‌ها پروژه صنعتی را تأمین آب کند و ۴۰۰ مگاوات تولید برق ایجاد خواهد شد که می‌تواند استان را متحول کند.

برگزاری مناقصه 2/5 تریلیون تومان آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

تقدیر وزیر نیرو از استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخاطر سد چمشیر       

وی گفت: سد چمشیر که از سال ۹۰ عملیات اجرایی آن شروع شده بود، در دولت سیزدهم با تأمین اعتبار، درایت، انگیزه و حضور مقامات سرعت خوبی گرفت و آبگیری شد. اولین واحد نیروگاه ۵۵ مگاواتی سد چمشیر آماده ورود به شبکه اصلی برق است.
در سفر ریاست جمهوری هم سد و هم نیروگاه افتتاح خواهند شد. هیچ کس باور نمی‌کرد که سد چمشیر در سال ۱۴۰۱ آبگیری شود، هم مخالفان سد‌سازی در داخل کشور و هم عده‌ای در خارج کشور تمام تلاششان را کردند که سد آبگیری نشود، نقش استاندار محترم در آبگیری سد بر هیچکس پوشیده نیست به گونه‌ای که وزیر نیرو از احساس مسوولیت و مدیریت و رویکرد‌ایشان تشکر کردند.

EC آب سد چمشیر جلوی دوربین‌های خبری اندازه‌گیری شد   

مصلح افزود: سد بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن خود جای داده است، دوشنبه ۵ تیرماه وزیر نیرو دستور داده بودند که در قایق و جلوی دوربین‌های خبری EC آب اندازه‌گیری شود و دوربین‌ها ثبت کنند. افتخار دارم که این کار انجام گرفت و‌ای سی آب حدود ۱۵۰۰ بود، یکی از بهترین اعداد در مخازن سد‌های کشور که بسیار مطلوب است، ان شالله این پروژه هم تقدیم مردم استان خواهد شد.

آب در کهگیلویه و بویراحمد منشأ تحول خواهد بود

آب در استان کهگیلویه و بویراحمد منشأ تحول در کشاورزِی، صنعت، امنیت غذایی، امنیت شرب، توسعه گردشگری، بهبود محیط زیست، کنترل سیلاب‌های مخرب خواهد بود، آب و سازه‌های آبی برای مردم استان کهگلویه و بویراحمد نعمت خواهد بود. خوشبختانه دولت این موضوع را درک و به آن توجه کرد و مسوولین استانی و مسوولین آب نیز در این فرایند توانستند به ارزش‌گذاری این نعمت الهی برای مسوولین ملی کوشا باشند و می‌شود گفت آب استان در وضعیت مطلوب و شرایط بسیار خوبی برای توسعه قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010