مصر در حال آماده سازی بزرگترین مناقصه گندم

مناقصه

 

مصر در حال آماده سازی بزرگترین مناقصه گندم

مصر به دنبال خرید بزرگ گندم از طریق مناقصه است. این کشور سعی دارد تا ۳.۸ میلیون تن گندم از  اروپا خریداری کند. اقدامی که کارشناسان معتقدند ریسک بزرگی برای این کشور عربی محسوب می‌گردد.

براساس اعلام اداره کل عرضه کالاهای اساسی مصر این خرید بزرگ بین اکتبر ۲۰۲۴ تا آوریل ۲۰۲۵ برگزار خواهد کرد که به گفته بازرگانان، بزرگترین مناقصه تاکنون محسوب می‌شود. مصر از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان محسوب می‌شود.

 معامله‌گران این کشور در این خصوص به این نکته اشاره می‌کنند، که این مناقصه یک تغییر بزرگ در کل استراتژی خرید دولت مصر است و می‌تواند یک موقعیت برد یا باخت برای این کشور شمال آفریقا باشد که در تلاش است تا اقتصاد خود را با حمایت صندوق بین المللی پول و کشورهای دوست خلیج فارس حفظ کند که تنها در سال ۲۰۲۴ میلیاردها دلار وام و سرمایه‌گذاری به این کشور تزریق کرده‌اند.

به گزارش انجمن غلات ایران، احمد کوچوک، وزیر دارایی مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص به این نکته اشاره کرد که همه پیامدهای موج فروش جهانی منفی نیست، زیرا قیمت کالاها اکنون به پایین‌ترین حد طی 4 سال گذشته رسیده است.

اندکی پس از اعلام خبر خرید بزرگ گندم از سوی کشور مصر، معاملات آتی گندم اروپا در روز سه شنبه افزایش یافت. در این خصوص وزیر دارایی مصر گفت: همکاران من از این فرصت استفاده می‌کنند تا کالاهای مورد نظر را خریداری کنند.

با این حال، بازرگانان در مورد توانایی مصر برای تحقق این جاه‌طلبی بزرگ شک دارند. اما همچنان هدف مصر حفظ ذخایر گندم به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضای ۹ ماهه است.

از ماه جولای، ذخایر استراتژیک گندم مصر برای ۶.۹ ماه کافی برآورد شد. به نظر می‌رسد که مصر به دنبال ذخایر بزرگی از گندم است. این امر، احتمالا به دلیل مشکلات مالی مصر است که مدتها با آن دست به گریبان است. از طرف دیگر تحلیل گران اعتقاد دارند خطر جنگ بزرگتر در خاورمیانه در این تصمیم بی تاثیرل نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010