چگونه هزینه های آگهی مزایده را کاهش دهیم؟

می‌دانید که قبل از برگزاری و برنامه‌ریزی برای مزایده باید تمامی هزینه‌ها و محل مناسب برای برگزاری آنرا مشخص کرد. این هزینه‌ها شامل: هزینه اجاره مکان برگزاری، هزینه پذیرای، پک‌های یادبود و همچنین مهمترین بخش، هزینه تبلیغات و آگهی‌های مزایده در سطح شهر است.
حال برای مدیریت هزینه‌ها می‌توان بودجه خاصی در نظر گرفت و یا برای بخشی از هزینه‌ها طوری برنامه‌ریزی کرد که کاهش پیدا کنند. مثلا می‌توان هزینه‌های آگهی مزایده را طوری مدیریت کرد که در عین اینکه منجر به شرکت افراد بیشتری در مزایده می‌شود، هزینه زیادی را نیز نتراشد. حال برای اینکه هزینه‌های آگهی مزایده را کاهش دهیم چندین روش وجود دارد که در ادامه به این روش‌ها می‌پردازیم.

کاهش هزینه های مزایده

راهکارهای عملی برای کاهش هزینه‌های آگهی مزایده

1- انتخاب دقیق پلتفرم‌های آگهی:

• پلتفرم‌های رایگان: بسیاری از پلتفرم‌ها امکان درج آگهی رایگان را فراهم می‌کنند. در نظر داشته باشید که این نوع از پلتفرم‌ها معمولا برای آگهی‌های کوچک و محلی مناسب‌ترند.

• پلتفرم‌های تخصصی: اگر محصول یا خدمتی خاص ارائه می‌دهید، بهتر است از پلتفرم‌های تخصصی در آن حوزه استفاده کنید. چون پلتفرم‌های تخصصی غالبا هزینه کمتری نسب به پلتفرم‌های عمومی دارند و مخاطبان هدفمندتری را به خود جذب می‌کنند.

• مقایسه هزینه‌ها: قبل از انتخاب پلتفرم، هزینه‌های مختلف هر پلتفرم را با دقت مقایسه کنید. برخی پلتفرم‌ها هزینه‌های اضافی مانند: هزینه برجسته‌سازی آگهی یا هزینه کلیک را نیز دارند.

2- بهینه‌سازی آگهی:

• عنوان جذاب: عنوان آگهی باید کوتاه، جذاب و حاوی کلمات کلیدی مرتبط با مزایده باشد تا نظرات کاربران را به خود جلب نماید. پس سعی کنید حتما از کلمات کلیدی در تبلیغات خود استفاده نمایید.

• توضیحات دقیق: توضیحات آگهی باید واضح، کامل، شفاف و بدون غلط املایی باشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در توضیحات نیز به بهبود رتبه آگهی کمک می‌کند.

• استفاده از تصاویر باکیفیت: تصاویر با کیفیت بالا، محصول یا خدمات شما را بهتر به نمایش می‌گذارند و باعث افزایش جذابیت آگهی می‌شوند. بعضی از سایت‌ها مانند: Freepic و Unsplash تصاویری گرافیکی باکیفیت و رایگانی را ارائه می‌دهند. می‌توانید از این سایت‌ها نیز استفاده کنید.

• استفاده از ویدئو: استفاده از ویدئو در آگهی می‌تواند بسیار موثر باشد. همانطور که می‌دانید رسانه‌های صوتی و تصویری همواره در میان مخاطبان محبوبیت داشته‌اند و همچنین اطلاعات کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پس برای جذب مخاطبین بیشتر حتما از ویدئو استفاده کنید.

3- استفاده از ابزارهای رایگان:

• شبکه‌های اجتماعی: امروزه تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بسیار رواج دارد و البته بازتاب خیلی خوبی هم ایجاد میکند. بسیاری از این شبکه‌ها مانند: اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و لینکدین امکان تبلیغات رایگان و یا کم هزینه را فراهم می‌کند که برای دیده شدن می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید.

• گروه‌های آنلاین: عضویت در گروه آنلاین مرتبط با حیطه فعالیت شما و انتشار آگهی در این گروه‌ها نیز می‌تواند موثر باشد و هزینه چندانی نیز ندارد فقط باید وقت کافی بگذارید و فعالیت داشته باشید.

• فروم‌ها: بسیاری از فروم‌ها امکان ایجاد تاپیک و انتشار آگهی را به صورت رایگان و یا با هزینه ناچیز فراهم می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها نی نی سایت و میهن بلاگ است. می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

4-ایجاد محتوای باکیفیت

• بلاگ: ایجاد یک وبلاگ و تولید محتوای مرتبط با محصول یا خدمات شما می‌تواند به جذب مخاطب هدفمند کمک کند.

• ویدئومارکتینگ: تولید و انتشار ویدئوهای آموزشی یا معرفی محصول می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کند. می‌توانید از پیج‌هایی که هزینه کمی برای تبلیغات می‌گیرند بخواهید محتوای شما را در پیج خود منتشر کنند.

• اینفوگرافیک: استفاده از اینفوگرافیک برای نمایش اطلاعات به صورت بصری می‌تواند جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

5-ایجاد کمپین‌های ایمیلی

• لیست ایمیل: جمع‌آوری لیست ایمیلی از مشتریان بالقوه و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به آن‌ها، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی برای شرکت در مزایده محسوب می‌شود.

• ایمیل‌های شخصی‌سازی شده: ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده با توجه به علایق و نیازهای مخاطبان می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. برای این منظور سعی کنید با چند نفر که تو این حیطه فعالیت دارند گفتگو کنید تا سلیفه و علایق آن‌ها را بدست آورید و با توجه به آن‌ها ایمیل ارسال کنید.

6- همکاری با سایر کسب و کارها

• مبادله تبلیغاتی: برای اینکار باید با سایر کسب و کارها در حیطه فعالیت خود همکاری کنید و محصولات و خدمات یکدیگر را تبلیغ کنید. این کار به خصوص در اینستاگرام رواج بسیاری دارد و باعث دیده شدن پیج‌های کاری مختلف می‌شود.

• همکاری در رویدادها: شرکت در رویدادهای مرتبط با حیطه فعالیت شما و تبلیغ محصولات شما در این رویدادها، منجر به شناخت بیشتر برند شما می‌گردد.

7- استفاده از کدهای تخفیف و پیشنهادهای ویژه

• کدهای تخفیف: ارائه کدهای تخفیف به مشتریان جدید و یا قدیمی منجر به خرید بیشتر از سمت آن‌ها می‌شود. همچنین گاها این کدها را به نزدیکان خود ارائه می‌دهند و بدین ترتیب دایره مخاطبان و مشتریان شما بیشتر می‌شود.

• ارائه پیشنهادهای ویژه: ارائه پیشنهادهای ویژه مانند خرید یک محصول و یا دریافت یک محصول دیگر به صورت رایگان، باعث جذابیت بیشتر آگهی شما می‌شود و کاربران را به خرید تشویق می‌کند.

علاوه بر مواردی که تا اینجا بیان شد، برای کاهش هزینه‌های آگهی مزایده باید به صورت مداوم عملکرد آگهی‌های خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید. با استفاده از ابزار تحلیل وب‌سایت می‌توانید به راحتی عملکرد آگهی‌های خود را پیگیری نموده و بهترین روش‌ها را برای بهبود آن‌ها به کار گیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010