مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است

عمومی

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با سخنان ضد و نقیض در خصوص مهمترین بخش بودجه سال آینده، موضوع ارز ترجیحی را همچنان در کشمکش میان دولت و مجلس سرگردان نگه داشته‌اند.

مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است

در حالی که رییس کمیسیون تلفیق از تصویب تخصیص ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده خبر داده و تاکید کرده است در این حوز کمیسیون تلفیق کنار مردم باقی مانده است، اما میرتاج‌الدینی بر اجرایی شدن حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی تاکید دارد.


دولت سیزدهم قصد دارد با شعار از بین بردن رانت، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوقف کرده و به جای یارانه ارزی نسبت به پرداخت یارانه مستقیم ریالی اقدام نماید.

این در حالی است که برخی نمایندگان معتقدند تخصیص یارانه ریالی منجر به چاپ پول بیشتر، افزایش نقدینگی و در نهایت رشد تورم می‌شود، اتفاقی که از نظر مخالفان حذف ارز ترجیحی می‌تواند زمینه‌ساز رشد بیشتر تورم (بیشتر از ۴۴ درصد فعلی) باشد.

مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است


مخالفان ارز ترجیحی می‌گویند، این یارانه ارزی تنها به گروهی خاص تعلق می‌گیرد و بی‌تردید تداوم این روند منجر به تعمیق رانت برای گروه‌های خاص می‌شود.
از سوی دیگر، برخی نمایندگان با بیان اینکه چاره‌ای جز حذف ارز ترجیحی وجود ندارد و با این شرایط ارزی لازم است فشار ارز در این بخش کاهش یابد، با این مساله موافق‌اند.

مجلس موافق حذف ارز ترجیحی است

کشمکش دو رییس کل بانک مرکزی یعنی رییس کل کنونی و اسبق بانک مرکزی نیز بر سر ماجرای ارز ترجیحی نشان دهنده اهمیت این موضوع بر سیاست ایران است.
از طرفی صالح‌آبادی مدعی است که بانک مرکزی ارز نیمایی خریداری کرده و به قیمت ۴۲۰۰ تومان فروخته‌است و از سوی دیگر همتی می‌گوید اسناد مرتبط با این مساله در بانک مرکزی موجود است و چنین اقدمی صحت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سـرویس هـای اختصــاصی و VIP

برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعرفه ها، خدمات اختصاصی و ... شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد نمائید، با شما تماس می گیریم :


تمـامی حقوق برای مزایده مناقصه محفوظ بوده و استفاده از اطلاعات موجود بدون اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

021 49105010